Chystá slovenský Heineken „remeselnú“ značku piva?

Najväčší slovenský pivovar v tichosti pripravuje nový projekt. Heineken Slovensko si ešte v júni minulého roka založil novú spoločnosť Bradáč, ktorá má v predmete podnikania aj výrobu piva. Či v Hurbanove skúsia variť aj špeciálne várky zlatistého moku pod inou značkou, je nateraz otázne. Pivovar však potvrdil prípravu nového projektu.

Nový projekt

Pivovar založil eseročku Bradáč 2. júna 2017, keď jej jediným spoločníkom je práve Heineken Slovensko. Aj keď má firma v predmete podnikania viacero činností, výroba piva je uvedená hneď na prvom mieste.

Portál oPive.sk sa obrátil s otázkami na vedenie pivovaru, ten reagoval neurčito. „Heineken Slovensko je dlhodobým lídrom v oblasti produktových a podnikových inovácií, expertom na výrobu piva a producentom jedinečných pivných značiek. Neustále sa snažíme prinášať na trh nové produkty, inovácie a zaujímavé projekty, ktoré obohacujú a rozvíjajú pivný trh na Slovensku,“ uvádza Judita Smatanová, manažérka korporátnych vzťahov a hovorkyňa spoločnosti Heineken Slovensko.

Existenciu projektu však potvrdila. „Tak ako v minulosti, aj v tomto období pripravujeme zaujímavý projekt s cieľom vstúpiť do nového segmentu a  osloviť nové cieľové skupiny. Jeho podrobnosti však nebudeme v tejto chvíli z pochopiteľných dôvodov konkretizovať,“ konštatuje Judita Smatanová.

Viacero možností

Čo môže byť za novým projektom je nateraz otázne a môžeme o tom len špekulovať. Čo-to naznačuje registrácia ochrannej známky. V popise, ktorý vysvetľuje poskytovanú službu či tovar, hovorí o pive, alkoholickom nápoji, poradenských službách i pivárňach. Ako najpravdepodobnejšie sa javí výroba novej značky piva, ktorá by aj názvom mohla oslovovať skôr mladšiu kategóriu dospelých priaznivcov piva.

Holandský koncern Heineken, pod ktorý patrí aj pivovar v Hurbanove, sa môže pochváliť aj vlastným „remeselným“ pivovarom. V roku 2017 kúpila spoločnosť kalifornského producenta piva Lagunitas, keď v ňom od roku 2015 vlastnila polovičný podiel. Týmto obchodom chcel koncern rozšíriť svoju ponuku na vybraných trhoch po celom svete. U nás túto značku pivovar zatiaľ neponúka. Jednou z možností je aj to, že by práve Bradáč zastrešoval predaj tejto značky u nás.

Snímka: Pixabay/amiera06