Heineken „okopíroval “ pivný kufrík z Česka

Pivné multipacky

Keď pred rokom skúšal slovenský Lidl predaj špeciálnych pív, zostal zaskočený. Balíky s namixovanými českými pivami sa medzi pivnou komunitou stali hitom. Princíp bol pritom jednoduchý. Do jednej krabice namixovali Pivovary Lobkowicz pivá zo svojich rôznych pivovarov. Vznikol pomerne lákavý produkt s priaznivou cenou. Balík „Cesta pivních znalců“ so 7 pivami ste bez zálohy za fľaše kúpili od 3,99 eura. Že predaje mali úspech, nebolo pochýb. Kým pri prvej várke ponúkal Lidl len pár kusov z každej verzie, neskôr mala každá škatuľa v predajni celú paletu a tá sa v priebehu pár dní minula.

Produkt na veľmi podobnom princípe uvádza v týchto dňoch aj Heineken. Podobnosť vyráža dych. Aj pivovar z Hurbanova využíva to, že má vo svojom portfóliu viacero značiek. Vybral sedem z nich a vytvoril kufrík „Sedem chutí piva“. Na rozdiel od českej konkurencie sa v Hurbanove rozhodli namixovať chute tak, aby prechádzali od ovocnej až po horkú. V multipacku sa tak nachádzajú pivá Desperados, Zlatý Bažant Nealko, Heineken, Krušovice, Zlatý Bažant Pšeničné, Corgoň 4sladový a Zlatý Bažant Tmavý. Celé to pritom zaobalili svojou kampaňou o kombinovaní piva s jedlom. Aj preto je v každom balení kuchárska kniha Laciho Hornáčka. Maloobchodná cena balenia by mala byť na úrovni 4,99 eura bez započítania zálohy za fľaše. V obchodoch by sa mala objaviť už v týchto dňoch.

Multipacky s pivami nie sú žiadnym prevratným objavom. Na trhu sa objavujú už dlhé roky. Balenia s rôznymi druhmi piva však až tak často v obchodoch nevidno. Aj preto žali české balíky v slovenských obchodoch taký úspech.

 

K článku sa chcel vyjadriť aj Heineken Slovensko. Uvádzame jeho stanovisko v plnom znení:

„Program Sedem chutí piva je vzdelávací program určený pre konzumentov aj zákazníkov, ktorý sme odštartovali začiatkom tohto roka, a ktorý vychádza z globálneho programu „Taste discovery“ pripraveného našou centrálou. Uvedenie multipacku je jednou z jeho súčastí, a s programom plánujeme pracovať aj v budúcnosti v segmente Food aj Horeca. Keďže na predaj v obchodných sieťach pôvodný „prezentačný“ multipack, v ktorom sú pivá zoradené vedľa seba, z pohľadu logistiky a umiestňovania na paletách nebol vhodný, približne v polovici roka sme začali vývoj multipacku určeného do predaja. S požiadavkou na vývoj multipacku sme oslovili našu kreatívnu agentúru, ktorá priniesla viaceré návrhy riešení a tvarov balenia. Nakoniec sme sa rozhodli pre „šesťuholníkový“ multipack, pretože takýto tvar umožňuje najlepšie umiestnenie a stabilitu na paletách.“