JAMA: Chceme napraviť plnenie piva do skla

Pivovarnícky sektor má za sebou ďalší rok. Opäť bol pestrý na udalosti aj zmeny trendov. Pribúdajú nielen pivovary, ale najmä podniky, ktoré čapujú remeselné pivo. Nové pivné štýly začínajú na trh uvádzať aj nadnárodní hráči. Ako sa na rok 2018 pozerajú pivovarníci a ľudia, ktorí sa pohybujú okolo piva? Portál oPive.sk sa opäť rozhodol zorganizovať veľkú anketu. Dnes odpovedá sládok a majiteľ pivovaru JAMA Craft Brewery Martin Lučko.

Ako hodnotíte rok 2018 z pohľadu pivovarníka? Čo všetko sa zmenilo oproti minulosti?

V rámci pivovaru sa nezmenilo nič významné. Uvaril som prvé kyseláče, hoppy aj ovocné a začal som trochu experimentovať s ležiakmi. Tých bolo podstatne viac. Používal som na to rôzne chmele aj kvasnice a zdá sa, že niečo z toho asi bude varené pravidelne.

Mierne bolo zanedbané plnenie do skla, čo by som chcel tento rok napraviť a ponúkať pivo vo väčšej miere aj v sklených fľašiach. K tomu pripravujem nové etikety.

Čo by ste označili za pivovarnícku udalosť roka?

V rámci pivovarníctva to bola spolupráca veľkého hráča s malým. Určite lepšie ako utajený vznik slobodného pivovaru pod plášťom iného veľkého koncernu.

Príchod jednookého piráta 😀 Priniesol skvelé pivá ako Donga, Vajayjay, Cocktober fest beer či Coco Tea.

Čo podľa vás najviac trápi pivovarnícky sektor a aké zmeny na trhu by ste privítali?

Tu nenastali žiadne zmeny. Vlastne áno. Úradom už malé pivovary nie sú až tak ľahostajné. Privítal by som zrušenie spotrebnej dane z piva pre MSP.

Aké sú vaše plány na rok 2019? Čo bude pre vás najväčšou výzvou?

O plánoch budem mlčať. Ale samozrejme, ak sa bude dať, naďalej variť pivo a znovu ho posunúť o schod vyššie. Alebo udalosti prinesú úplne iný príbeh. No… a zdá sa, že s Marošom H. oživíme jedno staré košické pivo. Viac info už čoskoro.