Nové Tesco pivo? Slováci ním zásobia celý región

Tesco Karpat Finest

Slovenské remeselné pivovary majú „nového“ konkurenta. Na módnu vlnu remeselných pív u nás naskočil britský reťazec Tesco. Ten sa rozhodol rozšíriť segment piva vo svojich predajniach. „V ponuke spoločnosti Tesco Stores SR je aktuálne až 24 noviniek, ktoré exkluzívne pre Tesco varia štyri rôzne pivovary,“ povedala pre portál oPive.sk koordinátorka komunikácie Tesco Stores SR Katarína Kadašiová. Kým časť z nich je vyrobená v Poľsku a nespadajú do kategórie remeselné pivo, časť pre reťazec varia aj Slováci. „Pivá pod značkou Tesco Finest – Lager 5,2%, Ležiak 12 premium, Ale 5,2%, IPA 5,8%, Wheat 5,0%, Stout  4,8% a Porter 5,3% vyrába pre Tesco remeselný pivovar Karpat, sídliaci v Hrnčiarovciach nad Parnou,“ prezrádza Katarína Kadašiová.

Spolupráca medzi remeselným pivovarom a reťazcom nie je nová, Karpat predáva v Tescu už niekoľko mesiacov svoje pivo. „Spoločnosť Tesco sa rozhodla rozšíriť svoju prémiovú rádu Finest o remeselne varené pivo,“  hovorí pre oPive.sk Michaela Mrázová z pivovaru Karpat. Na jeho vzniku sa podieľali obe strany. „Dizajn fliaš pripravovala spoločnosť Tesco, receptúru jednotlivých pív zabezpečoval tím sládkov pivovaru Karpát pod vedením hlavného sládka Tomáša Huba,“ približuje Mrázová. Tá dodáva, že toto pivo nekončí len v predajniach na Slovensku, zásobia nimi celý región. „Uvedené remeselné piva vyvážame do krajín: Slovenská republika, Česká republika, Poľsko a Maďarsko,“ naznačuje.

Nástup piva na trh je výrazný, keďže ho bežne kúpite aj v malých predajniach reťazca. Oproti inej domácej remeselnej konkurencii je výrazne lacnejší. Tretinkovú fľašu ponúka Tesco za 99 centov, čo z neho robí najlacnejšie remeselné pivo na trhu.

Na slovenskú pivnú revolúciu istým spôsobom reagujú aj reťazce. Kým za našimi hranicami je bežné, že v ponuke nájdete aj regionálne pivá, u nás sa obchodníci rozhodli rozširovať ponuku zahraničnými značkami. Okrem Tesca, ktoré rozšírilo ponuku o 24 nových pív, do regálov pridával nové kúsky aj konkurenčný Kaufland. Ten sa rozhodol rozšíriť ponuku o dve desiatky druhov piva pod značkami Stephansbräu, Leonsteiner a Ambos. Už popis v tlačovej správe naznačuje, čo pri výbere piva rozhodovalo. „Pri výbere nových značiek dbal Kaufland na prémiovosť a výnimočnú chuť jednotlivých pív s ohľadom na cenovú dostupnosť,“ píše nemecký reťazec. Práve cena má byť najväčším lákadlom týchto kúskov, ktoré majú na medzinárodných pivných portáloch nízke hodnotenie.