Pivovar Permon: Najviac nás trápia nevrátené sudy

Pivovar Permon svojho času navštívil aj vtedajší český prezident Václav Klaus.  Snímka: Facebook Permon
Pivovar Permon svojho času navštívil aj vtedajší český prezident Václav Klaus. Snímka: Facebook Permon

 

Majú za sebou podarený rok. Rástli v takých číslách, ktoré by im mohli iné pivovary len závidieť. Napriek tomu, stále sa nájde niečo, čo náladu pokazí. Pivovar Permon z českého Sokolova sa len s ťažkým srdcom pozerá na štatistiky vrátených sudov. Čítate správne. Prázdnych pivných súdov, ktoré im zákazníci nevrátili. „Problém je známy. Majú ho všetky pivovary, ktoré majú vlastné sudy. Nákup suda vyjde cez 2500 Kč a záloha je pritom 1000 Kč. Ročne sa nám nevracia 50 až 100 sudov, zostávajú u klientov, vinárov a tiež malých pivovaroch,“ sťažuje sa majiteľ pivovaru Permon Ladislav Sás.

Obdobnú situáciu pritom zažívajú aj pri prepravkách. „Tam je záloha 100 Kč a No Name prepravka  stojí 145 Kč. Ale tam to nie je také markantné, pretože No Name prepravku  väčšina veľkoobchodov neberie a ich domáce využitie je obmedzené,“ porovnáva majiteľ a jedným dychom dodáva, že  napriek tomu ich pivovar musí ročne nakúpiť cez 200 kusov.

Odhliadnuc od týchto problémov si môžu v Sokolove tento rok pochvaľovať. „Zvýšili sme produkciu o 25 percent. Pomohlo k tomu hlavne navýšenie výroby v sortimente vrchne kvasených pív,“ pochvaľuje si Ladislav Sás. Ten si tak žije akýsi pivársky sen. Ešte v roku 2007 totiž varil pivo v garáži. Postupne sa vypracoval nielen na dôležitého regionálneho hráča, ale aj pivovar, ktorý pivo exportuje. „Pivo pravidelne vyvážame na Slovensko, do Maďarska, Poľska, Fínska, Švédska a Litvy,“ vymenúva ciele majiteľ. Hovorí aj o tom, že nikde sa za každú cenu netlačia. „Pozície v žiadnom regióne umelo neposilňujeme, snažíme sa stále držať špičkovú kvalitu. Sledujeme trendy vo výrobe piva a priebežne dopĺňame sortiment novými produktmi,“ vymenúva tajomstvo úspechu Ladislav Sás.

V Sokolove môžu navariť denne asi 1500 litrov piva. Toto číslo by sa však malo zvyšovať. „Plánujeme rozšírenie výrobnej technológie a tým zvýšenie objemu výroby o 30 až 50 percent, aby sme mohli reagovať na očakávaný nárast dopytu v ďalších rokoch,“ prezrádza portálu oPive Ladislav Sás.