Šariš rozposiela listy. Pozýva východniarov do krčmy

Saris_kompozicia_low

Nezvyčajný marketingový ťah skúšajú na východe Slovenska Pivovary Topvar. Ako inak, do boja vyrukovali s tamojšou kultovou značkou Šariš. Domácnosti vo vybraných regiónoch dostávajú tento mesiac zapečatený list s menovkou – „Vážený SRDCOM VÝCHODNIAR.“ Po otvorení obálky čaká na adresáta list a sada troch nálepiek.

Princíp je pomerne jednoduchý a vysvetľujú ho ručne – stručne. „Využi tri októbrové stredy, zober Šariš pivolepky a 2 kamošov na pivo! Len s kamošmi a Šariš pivolepkami získaš 3 veľké pivá Šariš za cenu 3 malých pív,“ vysvetľuje pivovar v liste, ktorý v našom prípade adresovali domácnostiam na Spiši. Aj táto akcia má však ešte ďalšie podmienky. Akciové pivo môžete vypiť len v stredu a na každej prevádzke môžu štangasti využiť len 100 pivolepiek.

Čo chcú týmto trikom dosiahnuť je úplne jasné. Za prvé, chcú odvrátiť trend šetrenia Slovákov, ktorí čoraz viac pijú pivo len doma. A streda je na to ideálny čas, keďže krčmy vtedy určite nemajú vypredané. Za druhé, keď už pritiahnu troch východniarov do krčmy, určite to pri jednom pive nezostane. (Autor príspevku je tiež východniar, vie o čom píše). Za tretie, aj takto pritiahnuť zákazníkov do podnikov a presvedčiť ich, že čapované pivo je najlepšie. Najmä keď sa o cenách pre pivovarníkov oveľa lepšie vyjednáva s krčmármi ako nadnárodnými reťazcami.

Takéto obálky dostávajú do schránok tisícky domácnosti na východe.
Takéto obálky dostávajú do schránok tisícky domácnosti na východe.

 

Šariš pritom nie je jediná značka, ktorá využíva akciovú ponuku. Princíp „získaj veľké za malé“ využívajú aktuálne Pivovary Topvar aj pri svojej  značke Topvar. Formát  je však trocha iný. Zákazník môže využiť tzv. šťastnú hodinku. Každý štvrtok medzi 18:00 a 19:00 môžu zákazníci dostať veľký Topvar za cenu malého. Motivácia je v tomto prípade veľmi podobná. Drobnou nevýhodou je len čas a obmedzenie. Topvar sa čapuje najmä na strednom Slovensku.