Slováci varia radlery aj pre maďarský a poľský trh

warka-heineken-02

Ak si v Poľsku alebo Maďarsku náhodou kúpite radler v pollitrovej plastovej fľaši, s veľkou pravdepodobnosťou bude slovenský. Oba susedné trhy totiž od tejto sezóny zásobuje náš najväčší pivovar Heineken Slovensko. Počet produktov z našich pivovarov, ktoré končia aj na iných trhoch, tak postupne stúpa.

V prípade hurbanovského pivovaru ide o nový produkt. Od začiatku tohto roka totiž na trh uviedli radler balený v pollitrovej plastovej fľaši. „Kapacity plniacej linky využívame aj pre poľský trh a maďarský trh – do pollitrových PET fliaš plníme aj nápoje Warka Radler 0.0% a Gösser Natur Radler 0.0%,“ odpovedala na otázky portálu oPive.sk manažérka korporátnych vzťahov spoločnosti Heineken Slovensko Hana Šimková. V oboch prípadoch ide o značky, ktoré spadajú pod koncern Heineken. Aj keď je to pre náš pivovar úspech, na zahraničných portáloch, ktoré písali o nových produktoch, nenájdete zmienku o tom, že sa varia a plnia u nás. Na etikete poľskej Warky nájdete len to, že radler bol vyprodukovaný na Slovensku.

warka-heineken-01

V Hurbanove už majú s exportom svojich produktov skúsenosti.  Ich cider je okrem Slovenska dodávaný na trhy v Českej republike, Poľsku, Maďarsku, Rakúsku a Chorvátsku. Pri našich náhodných nákupoch v susednom Rakúsku sme však na tamojšom trhu našli aj cidre Strongbow navarené v Holandsku. Obdobné využívanie kapacít nie je v nadnárodných skupinách vôbec nové a využívajú ho aj pivovary zo skupiny SABMiller, do ktorého patria aj Pivovary Topvar.

Heineken však nie je jediný pivovar, ktorý vyváža za hranice. Veľkým prekvapením bol kontrakt Pivovaru Karpat s obchodným reťazcom Tesco. Náš producent remeselného piva tak dodáva privátne pivo s označením Tesco Finest do Maďarska, Českej republiky a Poľska. Kontrakty na pivo, ktoré sa predáva pod inou značkou, však majú aj Banskobystrický pivovar a pivovar Steiger. Producenti zlatistého moku sa takouto produkciou nezvyknú chváliť, keďže môžu byť viazaní zmluvami či dohodami. Často však ide aj o marketingové rozhodnutie, keďže slovenské pivo nemá vo svete taký dobrý „cveng“ ako napríklad české. Aj preto sa naše pivo skrýva za domáce či európske značky.

Snímky: Grupa Żywiec, oPive.sk