Spôsobili ošiaľ. Menia fľaškové pivo na čapované

fizzics-waytap

Asi každý pivár vie, že rozdiely medzi fľaškovým a čapovaným pivom sú veľké. To druhé sa pije ľahšie, je autentickejšie a neraz aj voňavejšie. Svoje v tomto prípade robí aj výčapník či krčmár. Práve tento rozdiel sa rozhodol zmazať americký startup Fizzics. Ten predstavil prístroj s názvom Waytap, ktorého cieľom je premeniť chuť fľaškového piva na chuť čapovaného. A ihneď vyvolali obrovský záujem. Špeciálny prístroj pri jeho uvedení na trh podporili tisícky záujemcov. A sumu, ktorú chceli vyzbierať, prekonali desaťnásobne.

Akési domáce výčapné zariadenie si zakladá na jednoduchosti. Prístroj má podobu kapsulového kávovaru a jednoducho sa otvára. Vložíte doň fľašu a pomocou výčapného kohútika môžete načapovať pivo podľa vášho želania. Podľa autorov vynálezu nie je pri čapovaní použitá žiadna chemická látka, voda či iná prímes. Tajomstvo sa ukrýva v špeciálnej technológii , ktorá využíva zvukové vlny. Tie rozbíjajú oxid uhličitý obsiahnutý  v pive na menšie bublinky. Tie podľa autorov zabezpečujú pivu lepšiu chuť. Túto technológiu si Američania nechali patentovať.

 

Špeciálne zariadenie predstavil startup Fizzics už pred rokom, teraz prišiel s novou verziou, ktorú ponúkol aj na crowdfundingovej stránke Kickstarter. Jej fungovananie je jednoduché. Startupy z celého sveta tu prezentujú svoje nápady a od čitateľov čakajú príspevok na to, aby mohol byť zrealizovaný. Peniaze dostanú len vtedy, keď dosiahnu vopred určenú sumu. V prípade zariadenia Waytap išlo o sumu 50-tisíc dolárov. Tá mala zaručiť to, že sa zariadenie dostane do predaja.

Aj smelé odhady však boli rýchlo prekonané. Domáce čapovacie zariadenie vyzbieralo v priebehu pár dní takmer 700-tisíc dolárov. A suma sa bude ešte zvyšovať, keďže zbierka bude pokračovať ešte ďalšie tri týždne. Už teraz je jasné, že zariadenia sa k fanúšikom dostanú v decembri. Jeho cena bude v bežnom predaji 130 dolárov (v prepočte asi 118 eur). Pôvodná verzia je k dispozícií na stránke výrobcu a jej cena začína na úrovni 150 dolárov.

Či ide len o dobrý marketingový trik, alebo skutočný vynález ukáže čas. Fakt je ten, že aj na Slovensku stúpa počet pivárov, ktorý si pivo kupujú na domov. Svoje by o tom vedeli hovoriť hlavne veľké pivovary, ktorých sa tento trend týka predovšetkým.

Snímka a video: Fizzics