Topvar provokuje Heineken: „My sme odborníci“

Slovenský pivovarnícky trh zažíva mediálnu prestrelku najväčších pivovarov. Pivovary Topvar si včera zaplatili titulné strany denníkov Sme a Šport, aby sa nepriamo vysmiali pivu Zlatý Bažant nealko z dielne Heineken Slovensko. Na titulnej strane denníkov pivu z Hurbanova blahoželajú k oceneniu zo súťaže, na ktorej sa ich nealkoholické pivo Birell nezúčastnilo. „Nezúčastnili  sme sa súťaže Zlatá pivní pečeť a dali sme tak šancu na víťazstvo aj ostatným. Sme radi, že ju premenili,“ píšu na titulke zaplatenej reklamy. Celá situácia je dokreslená porovnaním neoznačenej zelenej fľaše s jednou medailou a hnedou fľašou zaplavenou medailami. „Zúčastňujeme sa len súťaží, v ktorých ide o veľa,“ píšu a vymenúvajú všetky úspechy.

Birell Sme

Kedy začala celá prestrelka? Vo februári tohto roka si slovenský Zlatý Bažant odniesol zo súťaže Zlatá pivní pečeť prvenstvo v kategórií nealkoholických pív. A na tomto úspechu si založil aj reklamnú kampaň, ktorá aktuálne prebieha v médiách, alebo aj na Facebooku. „Odborníci z Čiech museli aj tento rok prehltnúť, že naše nealko je najlepšie,“ pýšia sa v reklame. Práve to mohlo „nahnevať“ a „vyprovokovať“ konkurenciu z Veľkého Šariša, ktorá je v kategórií nealkoholických pív dobre etablovaná značkou Birell.

Pivovary Topvar sa špeciálnou kampaňou v denníkoch pochválili aj oficiálnou tlačovou správou. V nej nešetrili chválou. „V oblasti výroby nealkoholického piva a radlerov sa považujeme za skutočných odborníkov a našim zákazníkom prinášame produkt vyrábaný z prírodných surovín, ktorý im ponúka 100 % chuťový zážitok. To, že svoju prácu robíme dobre, nám potvrdzuje nielen obľuba Birellu u spotrebiteľov, ale aj ocenenia z mnohých národných a medzinárodných súťaží, ktorých sa Birell zúčastňuje, vrátane najprestížnejšej slovenskej degustačnej súťaže Slovenská pivná korunka, ktorú Birell v nealko kategórii nedávno bezkonkurenčne ovládol,“ chváli úspechy marketingová manažérka značky Birell Veronika Hořáková.

Fakt je ten, že zaplatenie falošnej titulky patrí medzi najdrahšie formy inzercie. Cena takéhoto kúsku sa môže vyšplhať až do výšky niekoľkých desiatok tisíc eur. V poslednom období sa k podobnému kroku neodhodlala žiadna firma. Aj preto je tento počin zaujímavý. K verejným prestrelkám oboch gigantov pritom u nás dochádza skôr sporadicky. Vlani zaujala prestrelka ohľadom toho, či môžete z nealko piva nafúkať. Na oficiálnu tlačovku Heinekenu reagovali Pivovary Topvar tlačovou správou. Fraškou skončili preteky o to, ktorý pivovar uvedie na trh ako prvý kategóriu cider.

Aj keď sa môže zdať, že kategória nealkoholických pív je okrajová, až tak tomu nie je. Spotreba nealkoholických pív stúpa a pre pivovary sú zaujímavé hlavne maržou, ktorá je výrazne vyššia ako pri klasickom pive.

Ktoré nealkoholické pivo je podľa vás chutnejšie?

View Results

Loading ... Loading ...

Ilustračná snímka: Pivovary Topvar