Ponuka čapovaného piva na slovenskom trhu sa rozrastie. Pivovar Plzeňský Prazdroj Slovensko, ktorý bol ešte donedávna známy pod menom Pivovary Topvar, chce na našom trhu ponúkať aj japonské pivo Asahi Super Dry.
Očakávaný krok
Japonci sa majiteľmi nášho druhého najväčšieho pivovaru stali pred rokom. Za ten čas stihli zmeniť meno pivovaru, nastaviť smerovanie a aktuálne zaraďujú novú značku do svojho portfólia. Ním má byť ležiak Asahi Super Dry.
Pivovar hovorí o tom, že pivo je obľúbené po celom svete. „Za svoj ohlas vďačí nielen originálnej receptúre a použitiu tých najkvalitnejších surovín, ktorými sú vynikajúci aromatický chmeľ, unikátne vyvinuté kvasinky, výberový jačmenný slad, krištáľovo čistá voda a ryža, ale tiež vysokým japonským štandardom varenia piva a inovatívnej technológii kvasenia,“ predstavuje novinku vo svojom portfóliu pivovar.
Len v reštauráciách
„Výhodou piva je pomerne slušná penivosť, na ktorú sme tu zvyknutí, vysoká rezkosť a osviežujúci charakter,“ vysvetľuje Jan Enge, sládok Plzeňského Prazdroja. Japonský ležiak má byť dostupný vo vybraných reštauráciách. Podľa pivovaru má ísť o nepasterizované pivo, ktorá sa vyrába v talianskom pivovare Peroni. Samotné pivo bolo na japonský trh uvedené v roku 1987 a obľuba na domácom trhu prispela k jeho exportu aj do celého sveta.
Do portfólia Plzeňského Prazdroja Slovensko patria značky Pilsner Urquell, Šariš, Velkopopovický Kozel, Radegast, Gambrinus, Topvar, Smädný Mních, Excelent, Birell či Kingswood a Frisco. Spoločnosť patrí pod jednotku Asahi Breweries Europe Group, ktorá vznikla po akvizícii piatich stredoeurópskych pivovarníckych spoločností japonskou pivovarníckou spoločnosťou Asahi.
Snímka: Asahi Group