Budeme piť pivo najmä v lete? Nový trend tomu nasvedčuje

Pivo

Že pivo patrí k letu o tom asi netreba diskutovať. Najnovšie čísla, ktoré priniesol Plzeňský Prazdroj Slovensko, ukazujú na prehlbovanie rozdielov medzi konzumáciou v hlavnej sezóne a zvyškom roka.

Prvé bilancovanie

Hlavná sezóna končí a je tu čas aj na prvé bilancovanie. So zhrnutím sezóny prišiel Plzeňský Prazrdoj Slovensko. Ten hovorí o tom, že letná sezóna bola tradične silná, hodnoty spred pandémie nového koronavírusu však nedosiahla.

Dáta Prazdroja signalizujú nový trend, ktorý pri čapovanom pive poukazuje na rastúci význam jeho sezónnosti. Počet tzv. sezónnych prevádzok, s ktorými firma spolupracuje, v porovnaní s minulým rokom narástol o 12 percent a vyšplhal sa takmer k 500 podnikom, no sezónnosť predajov badať aj v rámci celoročných prevádzok.

„Čapované pivo sa čoraz viac stáva sezónnou záležitosťou. Podiel jeho konzumácie počas letných mesiacov sa v porovnaní s rokom 2019 zvýšil až o 4 percentá na úkor ostatných mesiacov roka,“ hovorí Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie, Plzeňský Prazdroj Slovensko.

Prazdroj sa aj preto zameral na podporu tzv. sezónnych prevádzok. Pod nimi rozumieme bufety či podniky s terasami, ktoré sú napríklad pri kúpaliskách, hrádzach či turisticky navštevovaných lokalitách.

Aj podľa mapy

Prazdroj hovorí o tom, že najlepšie sa predávali ležiaky Pilsner Urquell či Radegast, darilo sa aj značke Šariš, ktorá rástla aj mimo svoj domovský región. Každé piate pivo, ktoré dnes sezónna prevádzka pod Prazdrojom predá, je nealkoholický Birell. Až 94 percent objemov tvorí príchuť Pomelo & Grep.

Najväčší odbyt piva v rámci sezónnych prevádzok hlási Bratislavský kraj a Prešovský kraj. Ten druhý predovšetkým vďaka rekreačným oblastiam v okolí Zemplínskej šíravy a Domaše. Sezónnym prevádzkam sa však darí aj v tatranskom regióne a v oblastiach v okolí Liptovského Mikuláša a Košíc.

Martin Grygařík, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko hovorí, že v rámci letných mesiacoch zaznamenali nárast predaja o 1,5 percenta. Prazdroj počas leta v spolupráci s partnermi zrealizoval viac než 140 podijatí. Od veľkých, ako napríklad festivaly Lovestream či Grape, alebo koncert skupiny Rammstein cez Bratislavský majáles až po tie menšie a lokálne, ako sú napríklad jarmoky.

Prečítajte si aj

Majitelia podnikov veria v lepšie časy. Hľadajú však, ako ušetriť