Čo robí podnik úspešným? Pomáha aj spolupráca s pivovarmi

O tom, či sa z nového podniku stane populárne miesto pre miestnych, rozhoduje viacero faktorov. Štamgasti si potrpia na kvalitu nápojov, správnu ponuku jedla k pivu, ale aj lokalitu. V ruchu veľkomesta budú mať od obľúbeného podniku iné očakávania ako v menších mestách. Čo teda najviac zaváži a akým spôsobom si vedia podniky pomôcť spoluprácou s pivovarmi?

Založiť si reštauráciu či bar presne podľa vlastných predstáv je snom mnohých ľudí. Aj vysnívaná prevádzka sa však musí držať niektorých kritérií na to, aby mala väčšiu šancu na úspech. A pomôcť im v tom vie aj samotný pivovar.

Kvalitná ponuka pív a nápojov

Podnik s kvalitným pivom už spolovice vyhral. Značky pív zvyknú mať širokú základňu štamgastov , ktorí sú lojálni svojmu obľúbencovi. Toto prevádzky môžu využiť a prilákať zákazníkov už na prvý pohľad – a to brandovými slnečníkmi, ktoré im už z diaľky povedia, aké pivo vnútri nájdu.

Pomôžu aj obrandované podpivníky či originálne poháre. Okrem získania nových návštevníkov si podnik môže takto zlepšiť svoj image a posilniť pozíciu na trhu. Aj fanúšikov si ale treba udržať, preto je vítaná obmena portfólia. K stáliciam na nápojovom menu pivovary pridávajú novinky a sezónne vychytávky, ktoré reagujú na dané ročné obdobie či aktuálne suroviny.

Gastronomický zážitok, aj chuťovky k pivu

Keď už máme kvalitnú ponuku piva, prichádza nevyhnutná súčasť každého dobrého večera vonku – skvelé jedlo. Iba málokedy je totiž človek taký hladný, ako po niekoľkých pohároch. Menu prevádzky by malo obsahovať výber rôznorodých jedál, ktoré zákazníkov zasýtia, či z ktorých si budú môcť ochutnávať  v priebehu večera. Keď má pred sebou človek plný tanier, rád zostane v podniku sedieť až do neskorých hodín.

Prostredie v podniku

Pre mnohé prevádzky môže byť zostavenie vhodného jedálneho lístka náročné. Nie každá lokalita má priestor na celú kuchyňu a jej samotné „nastavenie“, vrátane zamestnancov či objednávania ingrediencií, môže byť náročné. S plánovaním podobných aktivít a využitím plného potenciálu priestoru však dokážu pomôcť aj pivovary.

Napríklad HEINEKEN Slovensko pomáha svojim zákazníkom prostredníctvom HORECA Academy, v ktorej majú k dispozícii mnohých odborníkov, ktorí poradia ohľadom servisu, čapovania, ale napríklad aj spomínanej gastro ponuky. Špecialista tak skonzultuje zostavenie menu a aktuálne trendy, ktoré fungujú aj v ostatných partnerských prevádzkach.

Úsmev a správne čapovanie

Už sa vám stalo, že na vás bola niekde obsluha nepríjemná, či vám načapovala pivo do špinavého pohára? Pravdepodobne ste sa do danej prevádzky už nevrátili. Zamestnanci dokážu zákazníkov odradiť rovnako ako ich presvedčiť o tom, že práve objavili skvelý nový podnik, ktorý by odporučili všetkým kamarátom. Zaučiť tím reštaurácie alebo pivárne do tajov gastronómie je však celá veda. Čistenie pohárov, správna teplota zlatého moku, či komunikácia so zákazníkmi sú iba zlomok toho, čo by mala ovládať.

So zaučením vám však tiež dokážu pomôcť pivovary, ktorým rovnako záleží na kvalite a zážitku návštevníka, ktorý si v danej prevádzke ich pivo vychutná. Preto spolupracujú so špičkami vo svojom odbore, ktoré nováčikov v gastro sektore vedia naučiť ako návštevníka správne obslúžiť. V rámci HEINEKEN Academy je takto partnerským prevádzkam k dispozícii špecialista na čapovanie, ktorý personál zasvätí do tajov od prípravy pohára až po správny sklon.

Dokonalá atmosféra

A napokon, čo zážitok z večera dovedie k dokonalosti, je samotná atmosféra podniku. Zaujímavé osvetlenie, pohodlné sedenie, útulné zákutia či dizajnové prvky, jednoducho prostredie, ktoré človeku dovolí vychutnať si orosené plnými dúškami. Dizajn podniku môže ísť rôznymi originálnymi smermi, nemalo by to však byť na úkor funkčnosti a komfortu.

Vznik prevádzky je dlhý proces, v ktorom treba brať do úvahy financie, komfort, realizovateľnosť a aj koncept či myšlienku podniku. Oplatí sa preto zavolať na pomoc odborníka. HEINEKEN Slovensko spolupracuje s architektmi a dizajnérmi, ktorí sa radi podelia o svoje skúsenosti z gastra so začínajúcimi podnikmi.

Rozbiehate prevádzku a chceli by ste sa poradiť s odborníkmi z fachu? HEINEKEN Slovensko v rámci svojej stratégie rozvoja HORECA segmentu ponúka partnerom rozmanité aktivity s cieľom podporiť ich podnikanie, zlepšiť kvalitu služieb, zatraktívniť priestory a zlepšiť tak zážitok z konzumácie piva. Na jeho kvalite sa totiž nepodieľa len pivovar, ale aj podnik, ktorý ho ponúka.

Prostredníctvom portálu HORECA Academy spoločnosť ponúka napríklad tréningy čapovania piva, poradenstvo k servisu, program na zostavenie menu či dizajnové riešenie priestoru – všetko, čo prispieva k tej správnej atmosfére.


Pivná akadémiaUznajme si to, napriek tomu, že je pivo populárne, v porovnaní s takým vínom málo spoločensky uznávané. A je to škoda. Pivo je nápoj kráľovský a výnimočný. To, čo všetko sa ukrýva za pivom je pre mnohých neznáme. Aj preto sme sa rozhodli spustiť seriál Pivná akadémia. S podporou spoločnosti HEINEKEN Slovensko chceme každý mesiac priniesť zaujímavé čítanie, ktorého cieľom je zvýšiť povedomie o pive a v neposlednom rade zlepšiť pivnú kultúru.

Snímka: HEINEKEN Slovensko