Pivovarnícky rok ubehol ako voda. V mnohých smeroch bol podobný ako tie predchádzajúce, našli sa však aj nové momenty a výzvy. Portál oPive.sk sa opäť rozhodol usporiadať pravidelnú koncoročnú anketu, v ktorej spovedáme pivovarníkov zo Slovenska. Dnes sa za uplynulým rokom obzerá Helena Windisch, manažérka korporátnych vzťahov Heineken Slovensko.
Ako hodnotíte uplynulý rok 2019? Čím bol pre vás iný?
Rok 2019 bol pre pivovarnícky sektor opäť dynamickým rokom. Našu pozornosť sme venovali príprave projektu v rámci systému zálohovania PET fliaš a plechoviek. Oslávili sme 50. výročie nášho hurbanovského pivovaru, kde sme aj tento rok opäť intenzívne inovovali. V úvode roka sme našim zákazníkom predstavili trojicu pivných špeciálov Zlatý Bažant Hurban Legend: IPA, Pšeničné a Polotmavý Bock. Do rodiny radlerov bez alkoholu nám pribudli ďalšie osviežujúce príchute. A nesmieme zabudnúť ani na svetový šampionát v ľadovom hokeji, ktorý na Slovensku spojil nie len nadšencov ľadového športu, ale aj kráľovského piva Krušovice – oficiálneho sponzora IIHF majstrovstiev sveta v ľadovom hokeji 2019.
Čo by ste označili za pivovarnícku udalosť roka?
Pre nás bezpochyby 50. výročie hurbanovského pivovaru, ktoré sme si pripomínali počas celého roka. Pri tejto príležitosti sme na trh uviedli obľúbené pivo Zlatý Bažant 10% v originálnom dizajne, ktorý zobrazuje najvýznamnejšie historické míľniky. Špeciálna grafika spomína na spustenie prvej výrobnej linky na plnenie piva do plechoviek, československú výpravu do Himalájí na Nanga Parbat, oboplávanie zemegule s moreplavcom Richardom Konkolským, či let do vesmíru s posádkou ruskej vesmírnej lode Sojuz 29. Hurbanovskí pivovarníci boli bezpochyby novátormi už od samých začiatkov, sme na to patrične hrdí a plánujeme v tom pokračovať.
Ktorý konkurenčný pivovar vás pozitívne zaujal?
Vždy sa tešíme zdravému konkurenčnému prostrediu a projektom, ktoré pomáhajú rozvíjať pivnú kultúru. Jedným z takých projektov je aj koncom minulého roka oznámený projekt minipivovaru z dielne Plzenského Prazdroja v Česku. Uvidíme, čo so sebou tento projekt prinesie.
S akými plánmi vstupujete do nového roka?
Usilovne pracujeme na produktových novinkách a projektoch, ktoré majú spoločného menovateľa – spoločenská zodpovednosť a trvalá udržateľnosť. Jednotlivé projekty predstavíme postupne v priebehu roka.
Prečítajte si aj
Snímka: FB Heineken Slovensko