Majiteľ pivovaru Karpat, spoločnosť Distrib Capital, nateraz odvracia hrozbu krachu. Ako pred pár dňami informovali Hospodárske noviny, spoločnosť sa pokúsi o reštrukturalizáciu.
V problémoch
O tom, že spoločnosť Distrib Capital má problémy sme písali ešte v septembri minulého roka. Obchodný vestník vtedy vydal oznam, že „súd začína konkurzné konanie voči dlžníkovi: Distrib Capital“. Návrh na konkurz podala 365.Bank.
Napriek tomu, že od tohto návrhu ubehlo už osem mesiacov, o budúcnosti spoločnosti stále nie je rozhodnuté. Najnovšie sa totiž konkurzné konanie prerušilo.
„Bolo prerušené na návrh dlžníka z dôvodu prípravy reštrukturalizačného posudku,“ uviedol pre Hospodárske noviny Pavol Adamčiak, hovorca Krajského súdu v Bratislave. Ten dodal, že spoločnosť splnila podmienky a tak nebol priestor na lavírovanie zo strany súdu.
V praxi to znamená, že spoločnosť sa pokúsi o ozdravenie pod dohľadom súdov. To predpokladá vo väčšine prípadov zoškrtanie dlhov. Do akej miery, to rozhodnú až veritelia.
Ozvali sa nespokojní veritelia
Nespokojných veriteľov je viac. V apríli sme zverejnili zoznam desiatich firiem, ktorým spoločnosť dlhuje. Hospodárskym novinám sa podarilo spojiť s eseročka Effectivity. Je to reklamná agentúra, ktorá spolupracovala aj s Karpatom.
„Poskytli sme im kompletný set design manuálov, tvorbu brandu „Svet českého piva“ a jeho rozpracovanie, online aj offline prezentácie, brandingy novozískaných prevádzok na mieru, kopec tlačených materiálov, cenníkov, letákov a brožúr,“ uviedol generálny riaditeľ spoločnosti Daniel Abrahám.
Majiteľ pivovaru dlhuje agentúre 67-tisíc eur, z čoho istina predstavuje 28-tisíc eur. Spočiatku pritom spolupráca so spoločnosťou prebiehala bezproblémovo, až potom majiteľ pivovaru prestal platiť faktúry.
„Mali sme viackrát vydiskutovaný splátkový kalendár, posledný pokus bol pred troma týždňami. Mám za to, že je to štandardný pracovný nástroj manželov Sabovčíkovcov, ktorý používajú na naťahovanie času,“ uviedol pre denník.
O osude majiteľa pivovaru tak nie je stále rozhodnuté. Majitelia firmy teraz musia presvedčiť veriteľov, že ich firma je životaschopná a dokáže nielen splatiť dlhy, ale fungovať aj ďalej.
Prečítajte si aj
Snímka: FB Pivovar Karpat