Stál na začiatku slovenskej pivnej revolúcie. Práve pivovar Kaltenecker bol tým producentom piva, ktorý na Slovensku začal variť medzi prvými vrchne kvasené pivá. V posledných rokoch však o ňom veľa počuť nebolo. To sa má zmeniť. Pivovar avizuje veľký reštart aj expanziu. Na trh smeruje nový ležiak, plechovky, ale aj lepšia dostupnosť jeho produktov.
Jedným z problémov malých pivovarov je to, že si ťažko hľadajú cestu k pivárom. Aj keby si chceli zákazníci ich pivo kúpiť, často nemôžu, keďže je v ich okolí nedostupné. V tomto smere Kaltenecker hovorí o základnej zmene, ktorá má ich pivá priblížiť starým aj novým fanúšikom.
Nová distribúcia
„Už aj tak širokú distribúciu, ktorú sme mali, rozširujeme ešte viac vďaka partnerovi St.Nicolaus, cez ktorého distribučnú sieť od tohto roka dostávame naše produkty do trhu,“ hovorí brand manažér značky Kaltenecker Tomáš Šablica.
Kaltenecker je tak momentálne dostupný, ako žiadne iné remeselné pivo na Slovensku. „Vďaka spolupráci s takýmto silným partnerom vieme naše produkty distribuovať ako vo fľaškovej, tak i v sudovej forme prakticky po celom Slovensku,“ vysvetľuje.
Aktuálne sú produkty Kaltenecker dostupné vo všetkých veľkých retailových reťazcoch a každým týždňom sa zvyšuje počet miest, kde si ho môžete vychutnať čapovaný. Ak by ste hľadali podnik, ktorý čapuje Kaltenecker, využite napríklad mapu, ktorú má pivovar na stránke.
Novinky na ceste
Vyriešenie distribúcie bol len prvým krokom v ceste návratu k poctivým koreňom. V Rožňave už pracujú na novej receptúre ležiaku. „Náš hlavný focus sme smerovali na vylepšenie už aj tak výborného ležiaku. Máme za sebou skúšobné vary a aktuálne si užívame degustácie,“ prezrádza Tomáš.
Sládok pivovaru sa pri vylepšovaní receptúry inšpiroval aj najlepšími českými ležiakmi. Nová verzia najobľúbenejšieho pivného štýlu na Slovensku bude dostupná jednak vo fľašiach a po novom už aj v plechovkách.
Keď sme pri obaloch, fanúšikovia piva si mohli všimnúť, že pivovar dočasne zmenil etikety. „V uplynulých mesiacoch sme na trh uviedli limitovanú edíciu etiket, ktorá sa volala Makrosnímka. Tieto etikety vznikli tak, že fotograf nám s použitím mikroskopu vytvoril jedinečné makrosnímky kryštálov piva. Sami sme boli z výsledku prekvapení, tak sme sa rozhodli, že makrosnímky prenesieme aj na etikety formou limitovanej edície,“ hovorí Tomáš.
Ambície na reštart
Okrem ležiaku s novou receptúrou pripravujú v Rožňave aj ďalšie obohatenie portfólia. „Na jeseň pripravujeme jeden z našich najobľúbenejších sezónnych špeciálov AUTMUN, čo je ALE do ktorého pri výrobe pridávame čerstvé broskyne,“ prezrádza Tomáš.
Pivovar hovorí o akomsi reštarte. Chce značke Kaltenecker vrátiť rešpekt a uznanie, ktoré zažívala v prvých rokoch existencie. Aj preto môžeme od pivovaru očakávať viacero noviniek či oživení.
„Do konca roka máme množstvo plánov, avšak ten najambicióznejší je, dostať našu produkciu na výrobnú kapacitu pivovaru, a tak pevne veríme, že nám to nič neprekazí,“ uzatvára rozprávanie brand manažér značky Kaltenecker Tomáš.