Je čas bilancovať. Už o roku 2020 sme písali, že bol mimoriadne ťažký a pre gastroscénu asi najhorší v novodobej histórii. A to sme ešte nevedeli, že rok 2021 bude ešte ťažší. Na prelome rokov každoročne usporadúvame veľkú anketu medzi pivovarníkmi. Tejto tradícii sme ostali verní aj tentokrát. Dnes sa za rokom 2021 obzerá a plány na ďalšie obdobie prezrádza riaditeľ Pivovaru Steiger Ján Šimonovič.
Asi sa zhodneme na tom, že pre pivovary bol rok 2021 jedným z najťažších za posledné desaťročia. Ako ste ho vnímali?
Nebolo to vôbec ružové. Museli sme dokonca prepustiť aj pár ľudí. Zažili sme hlavne výrazný pokles predaja sudového piva, ktorý bol na úrovni 30 percent. Na druhej strane nám síce rástol predaj fľašiek a plechoviek, ale nedokázal vyplniť stratu po sudovom pive.
Vedeli by ste na roku 2021 nájsť nejaké pozitíva, ktoré váš pivovar posunuli vpred?
Nádeje vkladáme do systému zálohovania, ktorý začal 1. januára. Už v roku 2021 sme zachytili rast záujmu o fľašové pivo a veríme, že v tomto roku tento trend ešte porastie. Opierame sa aj o skúsenosti zo zahraničia, kde tento trend pociťovali tiež. Nemyslíme si totiž, že sudové pivo porastie. Skôr zostane na úrovni roku 2021.
Na ktoré pivo z vašej produkcie ste najviac hrdí? Viete prezradiť, či nastanú vo vašej produkcii zmeny v roku 2022?
Radosť nám robia pivá z radu Palatín Extra Chmelený. Ide o pivá, ktoré sa vracajú k starším štandardom. My sme ich vyskúšali a zistili sme, že majú potenciál. Sú síce horkejšie, ale správanie na trhu ukazuje, že ľudia takéto chute vyhľadávajú Pri tejto kategórií pív pozorujeme rast predajnosti.
S akými ambíciami vstupujete do roku 2022?
Osobne by som bol rád, keby sa to vrátilo dva roky dozadu. Ale sme pripravení na to, že doba sa zmenila. Zaviedli sme 20- a 30-litrové obaly, aby sme uspokojili potreby zákazníkov, ktorí čapujú menšie objemy. Uvidíme však, koľkí z nich zostanú otvorení. Veľa podnikov už zavrelo, ďalší asi padnú.
Prečítajte si aj
Snímka: FB Pivovar Steiger