Zdá sa, že fenomén nealkoholických pív ďalej rastie. Potvrdzujú to aj najnovšie štatistiky, ktoré prezradil najväčší český pivovar Plzeňský Prazdroj. Pomohli pritom aj predaje čapovanej verzie piva.
Rast pokračuje
Český pivovar prezradil, že za prvých sedem mesiacov tohto roka predal o štvrtinu viac nealkoholických pív ako tomu bolo v rovnakom období minulého roka. Podľa skupiny rastie predaj základnej, teda neochutenej verzie Birellu, ako aj nealkoholických radlerov.
Zatiaľ čo ešte pred piatimi rokmi sa značka Birell podieľala na predajoch českého Prazdroja necelými siedmimi percentami, aktuálne je to 12,6 percenta. V absolútnych číslach sú doterajšie tohtoročné predaje dokonca vyššie, než koľko sa predalo Birellu pred piatimi rokmi za celý rok.
Rastie pritom predaj ako balených Birellov vo fľašiach a plechovkách, tak aj čapovaných variantov. Pivovar poukazuje na to, že predaju nealkoholických pív nahrávali aj veľké horúčavy, ktoré priali verzii pív bez alkoholu.
Rýchlo rastúci segment
„Nealkoholické piva sú jednoznačne najrýchlejšie rastúcou časťou pivného trhu a ich význam naďalej porastie,“ hovorí Roman Trzaskalik, marketingový riaditeľ Plzeňského Prazdroja. Pivovar pritom hovorí, že stúpa počet mužských konzumentov.
Ešte pred piatimi rokmi dominovali v spotrebe ochutených Birellov ženy, teraz patrí 54 percent ich spotreby mužom. Prazdroj pritom hovorí, že rastu pomáha aj predaj čapovanej verzie nealko piva.
„Tento rok sme od januára do júla predali sedemkrát viac čapovaného Birellu Pomelo&Grep ako v roku 2018 a v porovnaní s rovnakým obdobím vlani ide o takmer 80 percent navýšenie,“ dopĺňa Oliver Jáchymovský, senior brand manažér Birellu.
Prečítajte si aj
Snímka: Plzeňský Prazdroj