Program na záchranu podnikov #PodporSvojPub je spustený

Záchrana podnikov

Podniky, puby, ale aj reštauračné pivovary môžu dostať podporu od svojich fanúšikov. Slovenské združenie výrobcov piva a sladu v týchto dňoch spúšťa iniciatívu #PodporSvojPub. Cieľom je podať pomocnú ruku zatvoreným prevádzkam.

Ktokoľvek

Princíp podpory je jednoduchý. Na webovej stránke Podporsvojpub.sk sa môžu bezplatne zaregistrovať akékoľvek firmy a podniky poskytujúce gastro služby na Slovensku. Zaregistrované prevádzky sa zobrazia na webe iniciatívy v zozname podnikov, z ktorých si môže zákazník vybrať svoju obľúbenú a podporiť ju online kúpou poukazu.

Po Veľkej noci budú na rovnakom webe na výber poukážky v hodnote 5, 10, 20, 35 a 50 eur, ktoré si budú môcť zakúpiť zákazníci a využiť ich po opätovnom otvorení podnikov.

„Prevádzky tak získajú okamžité financie potrebné na preklenutie obdobia v čase karantény. Vyplácané im budú v plnej výške zakúpených poukážok dvakrát za mesiac, až do skončenia obdobia, dokedy musia byť kvôli nariadeniu vlády uzatvorené. Prvé platby budú zasielané na účet podnikov koncom apríla,“ vysvetľuje  Jana Shepperd, prezidentka Slovenského združenia výrobcov piva a sladu.

Ohrozené tisícky miest

Aktuálne obmedzenia spojené so čírením nového koronavírusu sa dotkli 100 percent hotelov a 90 percent stravovacích zariadení. Podľa aktuálnych informácií Asociácie hotelov a reštaurácií na Slovensku dopad na sektor bude hrozivý – očakáva sa viac ako 50 percentný medziročný prepad tržieb, v objeme približne 560 miliónov eur, pričom ohrozených je viac ako 60 percent pracovných miest, čo v konkrétnych číslach znamená takmer 68-tisíc zamestnaných ľudí.

Do Iniciatívy #PodporSvojPub, okrem členských pivovarov združenia – Heineken Slovensko, Plzeňský Prazdroj Slovensko a Pivovar Steiger – sa zapájajú ďalší významní dodávatelia do HORECA segmentu. Podporu iniciatívy vyjadrili aj viaceré sektorové združenia.

„Vďaka partnerom tak získame nielen dôležitú komunikačnú kampaň, ale vytvoríme aj garančný fond, ktorý bude slúžiť napríklad na vrátenie peňazí za zakúpené poukazy, ktoré nebude možné uplatniť z dôvodu problémov vybranej prevádzky,“ uzatvára Jana Shepperd.

Prečítajte si aj

Pomôžte pivovarom i podnikom. Budú to potrebovať

Snímka: Slovenské združenie výrobcov piva a sladu