Najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensko rozširuje svoju ponuku nealkoholického piva. K svetlej a tmavej verzii Zlatého Bažantu 0,0% pridáva aj tretiu verziu, ktorá ponesie názov Extra Horké. Novinka prekvapila, keďže pivovary nealkoholické verzie predstavujú zväčša na jar, pred začiatkom hlavnej sezóny.
Rozšírenie ponuky o nové nealko
Pivovar uvedenie novinky komentuje tým, že si horkejšiu chuť nealka vypýtali zákazníci. „Novinka Zlatý Bažant 0,0% Extra Horké je reakciou hurbanovského pivovaru na aktuálne preferencie našich spotrebiteľov, ktorí stále častejšie vyhľadávajú pivo horkejšej chuti,“ uviedol Peter Tureček, Brand manažér značky Zlatý Bažant.
Novinku predstavuje s tým, že ide o pivo s „výraznejšou sladovou vôňou a vyššou horkosťou.“ „Novinka je vyrobená metódou tzv. studenej, alebo inak povedané riadenej, fermentácie. Kvasenie pri tejto metóde prebieha pri veľmi nízkej teplote, vďaka ktorej kvasinky neprodukujú žiadny alkohol, no napriek tomu sa uchová typická plná pivná chuť,“ vysvetľuje pivovar.
Horkosť piva sa podľa pivovar pohybuje na úrovni 25 EBU (ide o stupnicu European Bitterness Units). Podobne ako prvé dve verzie nealka, aj táto nemá obsahovať žiadny alkohol.
Reakcia na konkurenciu?
V predaji majú byť tak tri verzie nealkoholického piva z Hurbanova. Novinka má byť dostupná v plechovke a jej odporúčaná maloobchodná cena je stanovená na 0,96 eura.
A prečo Heineken uvádza novinku? Môže to byť aj reakcia na predaj nealkoholického piva v jeho produkcii. Pivovar predstavil pred dvomi rokmi novú verziu svojho nealkoholického piva. Oproti Birellu, čo je hlavný konkurent v segmente, bolo pivo oveľa menej horkejšie, keď v ňom môžete zachytiť aj výraznejšie ovocné tóny.
Nakoniec aj pivovar uviedol, že reaguje na preferencie zákazníkov. Každopádne príprava nového piva nie je v prípade veľkých koncernov záležitosťou dní, ani týždňov. Novinku museli chystať už dlhšie. Možno ňou reagujú aj na predaj nealka predstaveného v roku 2018.
Podiel čistého nealkoholického piva na predaji je malý. Podľa Výskumného ústavu ekonomiky poľnohospodárstva a potravinárstva sa vlani u nás navarilo 115-tisíc hektolitrov nealkoholického piva. Z celkovej produkcie to predstavovali asi 3,5 percenta.
Snímka: Heineken Slovensko