Prvý nástrel: Na tomto mieste zväčša uvádzame základné informácie o pive, ktoré recenzujeme. Dnes to však bude výnimka. Pri našich potulkách po pivných podnikoch sme natrafili aj na jeden, ktorý predával pivo v plastovej fľaši, ktoré neskladoval v chladničke. Najprv nás to zarazilo, zo zvedavosti sme však po ňom siahli. Jeho meno tu nebudeme uvádzať, keďže našim cieľom nikdy nebolo a nebude poškodzovať konkrétne podniky, pivotéky či krčmy. Skôr to tu uverejňujeme preto, aby si podniky, ale aj samotné pivovary dávali pozor na to, komu predávajú pivo a v akých podmienkach je následne skladované. Zahrávajú sa totiž s vlastným menom. Len pripomíname, že pivo bolo testované v rámci minimálne doby trvanlivosti napísaného na etikete.
Upozornenie! Táto recenzia chce poukázať na to, že nekvalitné skladovanie môže poškodiť meno pivovaru aj remeselného piva ako takého. So značkou Cornel sme doteraz mali dobré skúsenosti a určite patrí medzi tie, ktoré sa oplatí ochutnať.
Názov piva: Cornel Single Malt Ale
Pivovar: Podklášterní pivovar Třebíč
Druh piva: APA
Krajina: Česko
Stupňovitosť: 12°
Obsah alkoholu: 5%
Zloženie: Voda, jačmenný slad, chmeľové produkty.
Cena: Cena za litrovú fľašu bola necelé štyri eura.
Farba: Žlto-oranžová. Pivo je kalné.
Pena: Šľahačková, vystúpala vysoko a pomaly padala.
Vôňa: Najprv citrusové ovocie, potom aj výraznejší slad, ale je tu prítomná aj výrazná zatuchlinka či amoniak.
Chuť: Pivo je skazené. Nemá zmysel tu písať o tom, čo v ňom môžete zachytiť.
Zhrnutie
Pivo malo „vady“ a bolo skazené. Otázka je, či to spôsobil pivovar, alebo predajca. Pivo neskladoval v chladničke. Pri pive v plaste je to fakt odvážne. Meno predajcu tu nebude uvádzať, keďže predajňu, resp. podnik nechceme takto poškodiť. Pivo sme kúpili len zo zvedavosti. Problém bol citeľný už pri vôni, keď ste mohli identifikovať amoniak a myšacinu. Akékoľvek ďalšie hodnotenie nemá zmysel. Napriek tomu túto recenziu zverejňujeme. Pri nákupe piva buďte nároční a reklamujte ho, prípadne nekupujte. A ostražité by v tomto zmysle mali byť aj samotné pivovary, ktoré môžu do sveta poslať pivo v dobrej kondícii a výsledný produkt „dokončia“ v podniku do takej podoby, ktorá odradí mnohých zákazníkov. V takomto prípade zákazník nebude nadávať na predajcu, ale na samotný pivovar. A to je najväčší „prúser“ celého problému.