Keď ste vlani navštívili Spišské trhy, boli ste z pivárskeho pohľadu celkom prekvapený. V kraji, kde to na plnej čiare valcuje pivo Šariš, ste našli aj iné značky. V rámci trhov dokonca existovala aj osobitá zóna s názvom Pivobranie, kde podávali značky ako Pernštejn, Taxis, Porter či dokonca Zipser. Aby toho nebolo málo, v rámci stánkov ponuku dopĺňali značky Primátor, Černá Hora či Urpiner. Na túto oblasť neobvyklá ponuka, ktoré dávala možnosť vyskúšať aj niečo iné. Oproti iným kútom Slovenska stále málo, ale predsa.
O to väčšie bolo precitnutie pri tohtoročnej návšteve týchto tradičných trhov. Čo stánok, to pivo Šariš na výčape. A keď nie práve „červená lavína“, tak to boli značky z produkcie SABMilleru. Jednoducho monopol ako vyšitý. Pri dômyselnom pátraní sme však našli jeden stánok, ktorý si dovolil čapovať aj inú českú značku (pre jeho ochranu ju nebudeme menovať). Samozrejme, na tretej pípe aj v tomto prípade kempoval Šariš. Nedalo nám a opýtali sme sa majiteľa stánku. Ten najprv zahmlieval. „Tak viete, tu majú radi Šariš,“ usmial sa. Pre nás táto debata nekončila a pýtali sme sa, že čo sa tu deje. „Viete, Šariš je tu generálny partner a každý stánok, ktorý predáva pivo, musí čapovať aj Šariš,“ zaklincoval majiteľ. Keď sme sa ho pýtali, či by čapoval Šariš aj dobrovoľne, len pokrútil hlavou. Škoda. Pivo, ktoré sme ochutnali, malo dobrú kondíciu a bolo výborné. Záplava červených plagátov sa potom vysvetľovala ľahko. V zóne, kde predtým čapovali české pivo, po novom čapovali už len Šariš. Biznis to bol veľmi dobrý, keďže počas troch večerov bola úplne preplnená.
Spišské trhy nie sú žiadnou oslavou piva. Väčšina stánkov predáva predražený čínsky dovoz a druhá časť tradičné jedlo a pivo tu tečie potokom. Že SABMiller využil práve toto podujatie na takýto nálet je prekvapujúce. Ešte viac je to, že na oficiálnych plagátoch meno pivovaru ani značky nikde nesvietilo. Skupina si jednoducho povedala, že to skúsi týmto spôsobom. A asi sa nikto nesťažoval. Nám však zostalo smutno. Spišské trhy boli jednoducho ukážkou toho ako málo stačí pivným gigantom, aby si kúpili celé „mesto“. Potom sa ľahko chváli tým, že ste „Srdcom východniar“. Inú možnosť totiž prakticky ani nemáte.
Ako vyzeralo podujatie, ktoré si vyhliadol Šariš