Je čas bilancovať. Už o roku 2020 sme písali, že bol mimoriadne ťažký a pre gastroscénu asi najhorší v novodobej histórii. A to sme ešte nevedeli, že rok 2021 bude ešte ťažší. Na prelome rokov každoročne usporadúvame veľkú anketu medzi pivovarníkmi. Tejto tradícii sme ostali verní aj tentokrát. Dnes sa za rokom 2021 obzerajú a plány na ďalšie obdobie prezrádzajú Monika Nógellová a Imrich Nógell z prvého pivného džemovaru Beermalade.
Asi sa zhodneme na tom, že pre pivovary bol rok 2021 jedným z najťažších za poslednédesaťročia. Ako ste ho vnímali v Beermalade?
Veľmi ťažko, vonkajších podujatí bolo málo, obchod sme mali zavretý až do polovice októbra, pretože sa k lockdownu pripojili aj iné problémy. Boli však aj pozitíva. Pokračovali sme v obľúbených online ochutnávkach. Na konci roku sme opäť pripravili pre našich zákazníkov vianočné balíky, ktoré išli na odbyt ako teplé rožky.
Vedeli by ste na roku 2021 nájsť nejaké pozitíva, ktoré Vás posunuli vpred?
Opäť sa ukázalo, akých máme skvelých zákazníkov, vlastne už aj kamarátov. Viem že to opakujeme každý rok, ale je to tak. V lete sme vyskúšali formát záhradnej ochutnávky. Tiež nám pomohla diverzifikácia činností v obchode. Keď sme znovu otvorili v októbri, začali sme fungovať aj ako pobočka Packety, čo výrazne ovplyvnilo predaj piva aj Beermalade. Pribudli noví zákazníci, zmenili sa požiadavky na pivá, opäť sme vysvetľovali, čo je to remeselné pivo, čo je Beermalade a tak. A stále nás to baví. Rok 2021 bol ťažký, štvrtý štvrťrok tohto roku to však zachraňoval.
Na ktorý pivný džem z Vašej produkcie ste najviac hrdí? Viete prezradiť, či nastanú vo vašej produkcii zmeny v roku 2022?
Keďže varíme len Beermalade z pív, ktoré nám chutia, tak rozhodne na všetky. Tri Beermalade z našej ponuky získali prestížne ocenenie Great Taste Awards: Stupavar AIPA, Stupavar Smoked Porter, Donovaly Hajlander. Určite budeme variť aj nové produkty, všetko závisí od ponuky pív a či už konečne budeme môcť vyjsť medzi ľudí.
S akými ambíciami vstupujete do roku 2022?
Samozrejme s tými najvyššími. 🙂 Otázka je čo sa bude dať zrealizovať. Stále chceme viac spolupracovať z gastrosektorom, avšak tam je to teraz komplikované. Jedna zaujímavá spolupráca sa však už črtá. Určite by sme chceli tento rok mať aj viac osobných ochutnávok, či už záhradných, alebo v našich priestoroch. A tiež sa konečne dostať na trhy, predajné výstavy a podobné akcie.
Prečítajte si aj
Pivovar Golem: K dvom stáliciam pridávame do ponuky aj tretie pivo
Snímka: Archív Beermalade