Gambrinus otvoril fiktívny minipivovar. Česi ho vychválili

Patron 2

Aj keď sa to nezdá, ale aj malé a reštauračné pivovary môžu ukradnúť veľkým hráčom nejedného pivára. Najmä v takej krajine ako Česko, kde sa počet minipivovarov odhaduje na 280. Práve kazenie mena veľkých pivovarov na úkor menších, nahnevalo český pivovar Gambrinus. Ten sa rozhodol na skutočne netradičný krok. Založil si fiktívny minipivovar.

Na začiatku všetkého stálo katastrofálne meno, ktoré si za posledné roky vybudoval Gambrinus. „Pijú to chlapi, ktorí pozerajú futbal a potrebujú zahnať smäd,“ vysvetľovala jedna z oslovených Češiek v ankete, ktorú si zorganizoval Gambrinus. „Je to voda, nedá sa to piť,“ reagoval ďalší z oslovených. Pivovar si tak v obci Čepice založil fiktívny minipivovar Patron. Fiktívny preto, že sa v ňom nikdy pivo nevarilo. Do kampane zapojili profesionálnu agentúru a pre dokonalú ilúziu si vyhliadli vhodné priestory a najali si herca, ktorý bude hrať riaditeľa pivovaru. Čo ponúkal? Jeho produkciu tvorila nepasterizovaná desiatka a nefiltrovaná dvanástka Gambrinus. Pivo pritom ponúkali vo viacerých krčmách v Česku.

Cieľ bol jasný. Plzenský pivovar chcel dokázať, že ľudia často posudzujú pivo podľa obalu a nie podľa chuti. A podarilo sa im to. Pri ochutnávaní piva Patron boli reakcie pozitívne. „Musím ich pochváliť, lebo to bolo vynikajúce pivo,“ reagovala jedna z oslovených pivárok. Bodovalo aj u chlapov. „Je to poctivé pivo, nie ako tie europivá,“ konštatoval jeden z konzumentov. Pivovar Patron sa dokonca zúčastnil aj pivného festivalu.

Gambrinus sa k celej akcii priznal až 1. júna. Pivovar si nechal zaplatiť prvú stranu MF Dnes, aby sa všetkým ospravedlnil. „Pivo, ktoré ste pili, sme nijak neupravovali. Jeho český pôvod je tiež skutočný. Nevymysleli sme si ani to, že je uvarený zo skutočného českého chmeľu, sladu a vody. (…) Pivo, ktoré sme vydávali za Patrona, v skutočnosti patrón aj bol. Patrón dobrého českého piva, ktoré všetci poznáte pod menom Gambrinus,“ vysvetľovalo vedenie pivovaru v inzeráte.

Otázne je , do akej miery by dopadli obdobné testy na Slovensku. Aj tu existujú pivné značky, ktoré sú považované za ekonomické a časť pivárov ich len zo zásady nepije. Pravda je však taká, že český trh je v tomto smere oveľa ďalej ako ten slovenský. Možno sa podobnej akcie dočkáme o niekoľko rokov aj u nás.

Snímka: Pivovar Patron