Letná pivná sezóna sa naplno rozbehla a pivovary stoja pred obdobím, kedy si nevydýchnu. Platí to aj o bratislavskom pivovare General, ktorý hlási viacero noviniek. Aj on potvrdzuje výrazne oživenie, ktoré prináša obdobie nezaťažené pandémiou.
Rozšírenie odberateľov
Aj my sme si všimli, že pivo General sa po novom predáva už aj v sieti Starý otec. „Spolupráca so sieťou predajní Starý otec je veľmi čerstvá, rozbehli sme ju v priebehu mája. Veľmi nás teší, že naše pivo je znova o čosi dostupnejšie a veríme, že naši fanúšikovia v Bratislave majú z tejto spolupráce radosť,“ hovorí pre portál oPive.sk PR & Sales Manager pivovaru General Tomáš Barborík.
Podľa jeho slov ich sieť oslovila ešte na jar a výsledkom je to, že pivo General je dostupné vo všetkých bratislavských predajniach tohto reťazca. Len pri tejto spolupráci to však nekončí. „Aktuálne máme rozbehnuté viaceré spolupráce so sieťami predajní a sme otvorení spolupráci i s ďalšími,“ hovorí Tomáš s tým, že aktuálne je ich pivo dostupné v reťazcoch Yeme a Kaufland.
Nechcú sa však orientovať len na západnú časť krajiny. „Veríme, že v najbližšej dobe sa nám podarí objaviť v jednom z východoslovenských reťazcov. Nateraz nás však nájdete v košických predajniach Fajne potraviny a prevádzkach KubBo Select,“ naznačuje manažér pivovaru.
Práve rozšírenie dostupnosti ich pív je pre pivovar prioritou. „Aj mne osobne je veľmi príjemné, keď si môžem kedykoľvek vybehnúť do svojich najbližších potravín a rýchlo doplniť zásoby poctivého ležiaka či pivných špeciálov. Toto vnímame ako veľký nedostatok, a preto sa aj týmto spôsobom snažíme priblížiť našim fanúšikom. Táto situácia sa však postupne mení a my v pivovare General máme z toho obrovskú radosť,“ približuje s tým, že za dôležité považuje aj pivotéky.
Iný šok
Kým po minulé roky pivovary rátali prepady, tentokrát sa situácia zmenila. „Túto sezónu sme vyštartovali na plné obrátky a oproti minulému roku je to absolútna terapia šokom. Tentokrát však šokom príjemným,“ hovorí Tomáš.
Podobne ako celá spoločnosť, aj General musel riešiť dramaticky rastúce ceny vstupov. „Rapídny rast cien surovín a energií sme pocítili už hneď zo začiatku roka, musím priznať, že aj my sme boli nútení na jar upraviť naše ceny, snažíme sa však, aby naše pivo bolo cenovo čo najdostupnejšie a pomer kvality a ceny bol stále na rozumnej úrovni,“ vysvetľuje manažér.
Na situáciu však nereagovali len úpravou cenníka. „V posledných mesiacoch sme sa zamerali na zvýšenie efektivity našej výroby a jej ekologizáciu, síce si to vyžaduje investície, no v dlhodobom horizonte nám to prinesie zníženie vstupných nákladov, a preto naše ceny zďaleka nenasledujú vysoký inflačný trend,“ naznačuje.
Bohaté leto
Vyhliadky na ďalšie týždne sú momentálne priaznivé. „Od konca zimy sme dúfali v postupné rušenie obmedzení a chystali sme sa na sezónu plnú festivalov, jarmokov a pivných akcií. Zúčastnili sme sa a plánujeme sa zúčastniť na mnohých z nich,“ naznačuje ďalší program Tomáš.
A aké má pivovar očakávania od leta? „Hlavné očakávanie je teda príjemne strávené leto, síce aj plné práce, ale najmä plné príjemných stretnutí s našimi terajšími i budúcimi fanúšikmi. Zároveň by som dal rád do pozornosti, že už čoskoro predstavíme aj jednu letnú pivnú novinku,“ uzatvára rozprávanie PR & Sales Manager pivovaru General Tomáš Barborík.
Prečítajte si aj
Pivovar General: Aj keď mini, v Bratislave najväčší producent piva
Snímky: Pivovar General