Bolo to opäť zaujímavé. Máme za sebou pivovarnícky rok 2017 a môžeme bilancovať. Pre niekoho bol prelomový, pre iného stabilizačný. Portál oPive.sk sa rozhodol na prelome rokov uskutočniť tradičnú anketu medzi pivovarníkmi a odborníkmi, ktorí sa pohybujú okolo piva. Dnes odpovedá David Zappe, marketingový riaditeľ spoločnosti Heineken Slovensko.
Aký bol pre vás rok 2017? Čim bol iný ako predchádzajúce?
Rok 2017, podobne ako tie prechádzajúce, bol pre nás predovšetkým veľmi úspešný. Podarilo sa nám zaviesť na trh ďalšie zásadné inovácie, ako napríklad Zlatý Bažant Radler 0.0% Light, ktorý sa predáva nad naše najsmelšie plány a očakávania, čomu sa veľmi tešíme. Navyše, aj vďaka tomu, že majú Slováci stále viac peňazí, vo väčšej miere vyhľadávajú kvalitnejšie, tzv. prémiové produkty.
Čo považujete za pivovarskú udalosť uplynulého roka?
Je ťažké vyzdvihnúť jednu udalosť, počas roka sa toho dialo naozaj veľa. Z biznisového hľadiska považujem za kľúčovú udalosť roka prevzatie nášho hlavného konkurenta Pivovary Topvar japonskou pivovarníckou skupinou Asahi. Osobne mám veľkú radosť z udalostí, ktoré podporujú pivnú kultúru na Slovensku, jedným z príkladov je Salón Piva. Ten sa koná už dvakrát do roka a osobne som veľmi potešený, keď pred vchodom Starej Tržnice vidím stáť davy ľudí. Pre Heineken Slovensko bola mimoriadne zaujímavá aj Pivná korunka, pretože tento ročník bol pre nás mimoriadne úspešný čo do počtu ocenení. Toto ocenenie berieme ako darček k 50. výročiu hurbanovskej sladovne, ktoré sme tento rok oslavovali.
Na druhej strane, dlhodobo sledujeme klesanie objemov piva v pohostinstvách. Pivný priemysel musí urobiť všetko preto, aby do pubov, reštaurácii, pohostinstiev, či hotelov, kde je pivo neoddeliteľnou súčasťou, prilákal ľudí. Preto mám veľkú radosť z nástupu malých pivovarov, ktoré prichádzajú na trh s čerstvými nápadmi. My samozrejme chceme tiež zoznámiť ľudí s rôznymi druhmi pív, preto pravidelne prinášame na trh pivné špeciály, ktoré obohacujú pivnú ponuku.
Aký bude pre vás rok 2018? Čo je pre vás najväčšia výzva?
Bude úspešný, pracujeme na veľmi zaujímavých projektoch, nechajte sa prekvapiť! Najväčšiu výzvu pre nás predstavuje dramatický nárast vstupných nákladov, čo sme po dlhej dobe museli premietnuť do našich cien. Verím však, že to nezníži dopyt po kvalitných pivách, ktoré ponúkame a spotrebitelia oceňujú.
Snímka: Heineken Slovensko