Najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensko uvádza v týchto dňoch na pulty obchodov nové balenie svojej „vlajkovej lode“. Hurbanovský pivovar rozšíril svoju ponuku Zlatého Bažantu ´73 o plechovkovú verziu.
„Za takmer 2 roky od uvedenia ležiaku Zlatý Bažant ’73 vo fľaši si jeho chuť obľúbilo veľa Slovákov, vďaka čomu výsledky prekonali aj naše optimistické očakávania. Sú však príležitosti, pre ktoré je viac ako vratná pivná fľaša vhodnejšie a praktickejšie iné balenie – plechovka,“ uviedol pri tejto príležitosti Marcel Malý, brand manažér značky Zlatý Bažant.
Dôvod tohto kroku je jasný. Popularita plechoviek narastá a najmä v supermarketoch je takáto forma balenia piva mimoriadne zaujímavá. Zaujímavá je však cenotvorba tohto piva, ktoré má pivovar vracať ku koreňom. Kým v roku 2016 sa maloobchodná cena 73-ky pohybovala na úrovni 79 centov, dnes sa pivo bežne predáva za 99 centov. A takúto cenu bude mať aj plechovka.
Heineken si štvrtinové zdraženie piva mohol dovoliť. Aj keď recenzie tohto piva nedopadli najlepšie, pivo sa u bežných konzumentov stretlo s priaznivou odozvou.