Už niekoľko týždňov je v obehu nové fľaškové pivo. Aj keď slovo „nové“ nie je na mieste. Skôr by sme mohli hovoriť o návrate. Do maloobchodnej siete sa totiž vrátilo fľaškové pivo Gemer.
Regionálny návrat
Pivo Gemer je známe hlavne pivárom z juhu Slovenska. Rovnomenný pivovar fungoval v rokoch 1965 až 2006 v Rimavskej Sobote. Neskôr sa jeho výroba presunula do Hurbanova, pozícia značky však bola slabšia a tak došlo k úplnému zastaveniu jeho výroby.
V rokoch 2014 až 2018 sa pivo vôbec nevarilo. Pred piatimi rokmi sa Heineken Slovensko rozhodol obnoviť výrobu. Aj keď sa vtedy objavili aj fľaše, výroba sa sústredila na sudové pivo. Po novom je Gemer dostupný už aj vo fľaškovej verzii.
„V polovici mája sme sa rozhodli prinavrátiť fľaškový Gemer naspäť na pulty predajní v regióne, kde má toto pivo dlhú históriu. K tomuto kroku sme pristúpili s ohľadom na preferencie našich spotrebiteliek a spotrebiteľov, ktorí si odteraz budú môcť vychutnať pivo Gemer okrem čapovanej verzie aj vo vratných 500 ml sklenených fľašiach,“ hovorí pre oPive.sk Peter Tureček, Senior Brand Manager značky Gemer.
Hlavne v bývalom rajóne
Pivovar používa etiketu, ktorá je inšpirovaná tou pôvodnou. „Nadviazali na vizuálnu identitu produktov, ktorú si naše spotrebiteľky a naši spotrebitelia dôverne pamätajú,“ hovorí Turček. Podľa jeho slov sú reakcie na pivo pozitívne.
Podľa jeho slov nejde o žiadnu novinku. „Nejde o nový produkt, je to identické pivo, aké si vychutnávajú v HORECA prevádzkach na výčape,“ vysvetľuje.
A kde môžete pivo kúpiť? „Distribúciu piva Gemer nijakým spôsobom nelimitujeme, samotná značka však predurčuje toto pivo pre rovnomenný región, kde si od svojho opätovného uvedenia na trh našla svoje konzumentky a konzumentov,“ vysvetľuje manažér.
V portfóliu aj Martiner
Heineken dnes fľaškovému Gemeru aktuálne buduje distribúciu hlavne v menších sieťach v domovskom regióne.
Nejde o jedinú regionálnu značku, ktorú má Heineken v portfóliu. Tou ďalšiu je Martiner. Tejto značke sa darí ešte lepšie. „Pivo Martiner klesalo počas posledných rokov najmenej spomedzi všetkých značiek v našom portfóliu, k čomu jednoznačne prispelo aj uvedenie Martiner 12% v 500 ml plechovke,“ naznačuje Turček.
Martiner však stále zostáva dominantnou značkou najmä v HORECA segmente. Pivovar pritom avizuje aj príchod špeciálu. „Naše konzumentky a naši konzumenti sa tento rok budú môcť opäť tešiť na jesenný špeciál, ktorý sme minulý rok z dôvodu nepriaznivej pandemickej situácie neuviedli na trh,“ uzatvára rozprávanie Peter Tureček.
Prečítajte si aj
Na Gemeri kreslia veľký pivovar. Čo nesedí na predstavených plánoch?
Snímka: Heineken Slovensko