Pivo Šariš má novú receptúru. A menej alkoholu

Šariš

Druhý najväčší slovenský pivovar – Pivovar Šariš, ktorý patrí do skupiny Plzeňský Prazdroj Slovensko ohlasuje dôležitú zmenu. Mení meno a receptúru svojich najdôležitejších pív. Desiatka sa bude po novom volať Iskrivá Šariš 10% a dvanástka ponesie meno Žiarivá Šariš 12%.

Po novom

Pivovar sa po rokoch rozhodol zmeniť slovenské vlajkové lode. Pivo má novú etiketu, receptúru a chuť. „Pre zmenu sme sa rozhodli na základe meniacich sa preferencií slovenských spotrebiteľov, ktoré sa čoraz viac posúvajú k vyššej intenzite a výraznejšej chmeľovej chuti.  Našou ambíciou je ísť s dobou a zároveň ľuďom ponúknuť unikátne pivo, ktoré osloví s milovníkov piva naprieč celým Slovenskom,“ vysvetľuje Mária Dzureková, senior brand manažérka značky Šariš.

Novú receptúru oboch variantov piva pripravoval výrobný tím z pivovaru pod vedením sládka Martina Mathiu dlhé mesiace. Pivovar hovorí o tom, že sa vyskúšalo množstvo návrhov, urobili sa stovky testov a niekoľko kôl spotrebiteľských prieskumov.

„Novú receptúru sme otestovali aj na reprezentatívnej vzorke konzumentov nášho piva. Reakcie boli veľmi pozitívne a dokonca predbehli naše očakávania,“ konštauje Mária Dzureková s tým, že respondenti pri novej receptúre najviac vyzdvihovali chuťové vlastnosti. Povestnú iskrivú chuť spontánne pomenovali až tri štvrtiny z opýtaných.

Trojité chmelenie

Pivovar hovorí o tom, že v prípade týchto pív sa rozhodli pre „trojité chmelenie“ a kombináciu štyroch druhov chmeľov. O aké chemele ide, pivovar nespresnil. Jeden z nich bol však vyšľachtený z divokého chmeľu, ktorý sa kedysi zvykol pestovať aj v okolí Šarišského hradu. „Týmto krokom sme chceli symbolicky nadviazať na historickú tradíciu varenia piva v našom regióne a aj takto ju pripomenúť,“ dodáva Grzegorz Komora, manažér závodu, Pivovar Šariš.

Pivovar pritom zdôrazňuje, že chce nových konzumentov osloviť naprieč celou krajinou. Značka Šariš bojuje trochu s predsudkami, keďže bola vždy dominantná hlavne na východe republiky.

Šariš - zmena alkoholu

Desiatka aj dvanástka majú novú receptúru aj o máličko nižší obsah alkoholu. Kým doteraz mala dvanástka päť percent a desiatka 4,1 percenta alkoholu, po novom budú mať 4,9, resp. 4,0 percenta alkoholu. „V oboch prípadoch je to pokles o jednu desatinu percenta, ktorý nám umožnil pri plnšej a intenzívnejšej chuti zachovať rovnakú piteľnosť,“ konštatuje pivovarnícka skupina.

Mení sa aj dizajn etikiet. Končia folklórne motívy, ktoré sú nahradené modernejším a jednoduchším dizajnom. „Lepšie korešponduje s vyjadrením chuti novej receptúry a hlavným odkazom značky S iskrou v srdci,“ vysvetľuje pivovar.

Prečítajte si aj

Stupavar v novom. Pivovar mení dizajn všetkých etikiet

Snímky: Plzeňský Prazdroj Slovensko