Pivovar Jajnekem: Chceli by sme pokryť väčšie množstvo podujatí

Jajnekem

Rok 2023 je za nami. Môžeme bilancovať a hodnotiť. Oproti predchádzajúcim dvom rokom bol o čosi pokojnejší. Pandémia síce ustala, ale mnohé problémy nastali. Rast nákladov na jednej strane, šetrenie zákazníkov na strane druhej.

A vnímali rok 2023 pivovarníci? A s akými plánmi vstupujú do nového roka 2024? Pýtali sme sa ich v tradičnej veľkej pivovarníckej ankete. Dnes odpovedá Alexander Bocko z pivovaru Jajnekem Brewery.

Pivovarnícka anketa

Ako ste vnímali rok 2023? Čo ho najviac ovplyvnilo?

Rok 2023 priniesol už druhú letnú sezónu bez protipandemických opatrení po sebe. Zhruba v polovici roka sme uviedli do prevádzky náš prvý predajný príves. Ambulantný predaj sme tak pozdvihli na oveľa lepšiu úroveň. Ešte intenzívnejšie sme okúsili aké je to prinášať produkty našej práce priamo k ľuďom na festivaly, či jarmoky, byť s našimi zákazníkmi v priamej interakcii a vnímať ich bezprostrednú spätnú väzbu.

Chceli by sme touto cestou vyjadriť poďakovanie všetkým, ktorí naše pivo ochutnali, ešte niekoľkokrát sa vrátili po repete, zahrnuli nás nespočetnými otázkami a rozobrali náš merch do posledného kúska. Dodalo nám to kopec energie do ďalšej práce a povzbudilo v úsilí ďalej sa zlepšovať.

Vedeli by ste na roku 2023 nájsť nejaké pozitíva, ktoré váš pivovar posunuli vpred?

Pozitívne myslenie považujeme za kľúčovú vec a to najmä v ťažkých časoch. Pozitíva preto aj bez premáhania vymenovať určite vieme. Naše rady sa rozrástli o Rebeku, ktorá má na starosti podporu predaja ako aj predaj samotný. Už druhému členovi nášho teamu sa podarilo úspešne ukončiť vzdelávací program Sladovník – Pivovarník, ktorý zastrešuje Slovenská živnostenská komora.

Trom ďalším členom sa podarilo absolvovať kurz senzorického hodnotenia piva, ktorý organizuje FChPT STU. Začali sme spolupracovať s hokejovým klubom HKM Rimavská Sobota a zapojili sme sa do ich sponzorského programu. Počas každého domáceho zápasu sme prítomný na štadióne s ponukou remeselného piva pre divákov. Podarilo sa nám vylepšiť zariadenie na plnenie fliaš a dostať ho na vyššiu úroveň z hľadiska efektivity procesu plnenia, minimalizácie strát a hygieny.

Úspešne sme absolvovali certifikačný proces pre udelenie značky Regionálny produkt Gemer-Malohont. Aby náš pivovarský dvor nezýval prázdnotou, adoptovali sme si psíka, ktorý bol odobratý z nevyhovujúcich podmienok. Jeho oficiálne meno je Mekendžaj, ale familiárne ho všetci voláme Majky.

Na ktoré pivo z vašej produkcie ste najviac hrdí? Viete prezradiť, či nastanú vo vašej produkcii zmeny v roku 2024?

Najviac sme hrdí na naše pivo Tulipa 10° v štýle Session NEIPA, ktorá sa veľmi dobre uchytila najmä počas horúcich letných mesiacov. V roku 2024 by sme naše portfólio chceli rozšíriť o pivo v štýle porter. Jeho prvá várka už uzrela svetlo sveta.

S akými ambíciami vstupujete do roku 2024?

V nadchádzajúcom roku by sme chceli naďalej pokračovať na vylepšovaní kvality našich pív vychytávaním nuáns vo výrobnom procese tak, aby naše produkty svojou kvalitou naplno uspokojili nielen laických konzumentov, ale aj profesionálnych degustátorov. Chceli by sme pokryť väčšie množstvo podujatí v rámci letnej sezóny a osloviť k spolupráci nové podniky.

Prečítajte si aj

Pivovar Hvezdoň: Máte iba dve možnosti. Buď zložiť karty, alebo sa posúvať vpred

Snímka: Pivovar Jajnekem