Pivovarnícky rok ubehol ako voda. V mnohých smeroch bol podobný ako tie predchádzajúce, našli sa však aj nové momenty a výzvy. Portál oPive.sk sa opäť rozhodol usporiadať pravidelnú koncoročnú anketu, v ktorej spovedáme pivovarníkov zo Slovenska. Dnes sa za uplynulým rokom obzerá Andrej Krajča z kočovného pivovaru Parom.
Ako hodnotíte uplynulý rok 2019? Čím bol pre vás iný?
Uplynulý rok hodnotíme vcelku pozitívne. Oproti tomu predchádzajúcemu sme zvýšili produkciu, získali sme nových aj stálych zákazníkov, rozbehli niektoré spolupráce, ktoré dúfam budú pokračovať a rozvíjať sa aj v ďalších rokoch. Zastabilizovali sme produkciu niektorých stálych pív, ktoré sa stali obľúbenými a priebežne ich dopĺňame novinkami. S jedným z našich stálic sme získali aj ocenenie na Slovak Craft Beer Cup, čo je známka, že ideme správnym smerom.
Čo by ste označili za pivovarnícku udalosť roka?
Z tých akcií, na ktorých sme sa zúčastnili asi Salón piva. Chodíme na túto akciu už niekoľko rokov, je to dosť aj o stretnutí s ostatným slovenským a českým pivovarníckym svetom, nadväzovaní nových známostí či spoluprác a samozrejme aj o degustácii a nových inšpiráciách, či odborných rozhovorov. Určite je aj tu priestor na zlepšenie, ale o tom to je, reagovať na podnety z okolia a vedieť sa posunúť dopredu. Takže sa opäť tešíme na nový ročník.
Ktorý konkurenčný pivovar vás pozitívne zaujal?
Zo slovenských pivovarov by som spomenul Šilker`s Brewery, ktorých pivá mi chutili a majú aj celkom pestrý výber. Z českých ma na Salóne piva zaujal Chroust niektorými svojimi kúskami a zo zahraničia by som spomenul Brooklyn.
S akými plánmi vstupujete do nového roka?
Asi ako väčšina pivovarov by sme sa chceli opäť o niečo posunúť v produkcii, expandovať viac na slovenský trh a určite viac popracovať v oblasti marketingu. Uvedomujeme si, že toto je dôležitá súčasť asi každého podnikania, čiže treba do nej investovať viac času a energie. Taktiež pripravujeme nejaké novinky a tento rok by sme chceli „oprášiť“ aj niektoré receptúry, na ktoré nám tento rok nevyšiel čas. Máme v pláne rozbehnúť aj niektoré ďalšie nové spolupráce, resp. rozvinúť tie, na ktorých sme začali robiť už koncom tohto roka.
Prečítajte si aj
Snímka: FB Pivovar Parom