Šéf slovenského Prazdroja: Chceme pokračovať v inováciách

Martin Grygařík - Prazdroj

Pivovarnícky rok ubehol ako voda. V mnohých smeroch bol podobný ako tie predchádzajúce, našli sa však aj nové momenty a výzvy. Portál oPive.sk sa opäť rozhodol usporiadať pravidelnú koncoročnú anketu, v ktorej spovedáme pivovarníkov zo Slovenska. Dnes sa za uplynulým rokom obzerá Martin Grygařík, obchodný riaditeľ Plzeňského Prazdroja Slovensko.

Ako hodnotíte uplynulý rok 2019? Čím bol pre vás iný?

Pracovať na zvyšovaní pivnej kultúry sa nám vyplatilo, a to nielen v prevádzkach, ale aj v obchodoch. Rád konštatujem, že pokračuje trend rastúcej vzdelanosti a náročnosti Slovákov v oblasti piva. Už nehľadajú len pivo, chcú pivný zážitok, čo sa pozitívne odráža na celom trhu.

Napriek tomu, že leto nebolo také priaznivé ako vlani, rok 2019 bol pre pivovarníkov vcelku pozitívny. Aj v tomto roku boli mimoriadne obľúbené prémiové pivá, dvanástky pokrývajú zhruba štvrtinu trhu. Významne však rástlo aj nealko, ktorého ochutená verzia predstavuje už cca osem percent trhu. Stúpajúcemu dopytu sme išli oproti aj viacerými novinkami z nášho portfólia – Birell hrozno, Cola od Birellu, Birell Červený pomaranč, Birell Bazový kvet & Citrón.

Čo by ste označili za pivovarnícku udalosť roka?

V roku 2019 sme si pripomenuli 150 rokov od založenia pivovaru Gambrinus. Značka, ktorá sa dlhodobo spája s aktivitami, ktoré hlásajú konanie „v súlade so zdravým rozumom“ práve v tomto roku zahájila zásadný krok. Ako prvá prestane ponúkať pivo v PET fľašiach, a to od januára 2020. Tento krok je v súlade s ochranou životného prostredia a postupným odchodom spoločnosti od piva baleného v PET fľašiach. V roku 2020 v rámci Prazdroja pristúpime pri väčšine balení aj k používaniu plne recyklovaných plastových fólií, ktoré sú používané na balenie pív do väčších celkov. Len za rok 2020 bude tak naša úspora plastov na Slovensku spolu predstavovať 501 ton.

Ktorý konkurenčný pivovar vás pozitívne zaujal? A čím?

V prvej polovici tohto roka bol na Slovensku témou číslo jeden hokej. V máji sa celý svet díval našim smerom a som rád, že aj my sme mohli byť pri tom, a to cez našu prémiovú značku Pilsner Urquell, ktorá sa stala partnerom slovenskej reprezentácie. Mňa osobne však zaujali aj aktivity jedného z oficiálnych sponzorov MS v hokeji – značky Krušovice. Tá vytiahla na fanúšikov nielen limitovanú edíciu pív, ale aj aktivity a súťaže už pred štartom šampionátu. Nič nenechala na náhodu ani pri rádiových či TV spotoch a sociálnych sieťach.

S akými plánmi vstupujete do nového roka?

V roku 2020 bude Plzeňský Prazdroj Slovensko stáť na troch pilieroch. Aj naďalej chceme upevňovať svoju pozíciu lídra v oblasti pivnej kultúry, ako priamo na prevádzkach, tak aj v obchodoch. To je to, čo nás odlišuje a na čom chceme stavať aj naďalej. Okrem toho plánujeme pokračovať v inováciách a modernizácii. Plánujeme investíciu do sladovne v Pivovare Šariš – chceme sa zamerať na zlepšenie kapacít aj bezpečnosti. V neposlednom rade budeme klásť veľký dôraz na udržateľnosť. Aj vďaka neustálej modernizácii sa nám darí byť stále šetrnejšími k prírode. Do našej stratégie udržateľného rozvoja patrí aj rozhodnutie a postupnom odchode od PET fliaš.

Prečítajte si aj

Zámčan: Očakávame zmeny, ktoré nebudú príjemné

Snímka: Plzeňský Prazdroj Slovensko