Stupavar: Pripravujeme navýšenie a modernizáciu výroby

Pivovarnícky sektor má za sebou ďalší rok. Opäť bol pestrý na udalosti aj zmeny trendov. Pribúdajú nielen pivovary, ale najmä podniky, ktoré čapujú remeselné pivo. Nové pivné štýly začínajú na trh uvádzať aj nadnárodní hráči. Ako sa na rok 2018 pozerajú pivovarníci a ľudia, ktorí sa pohybujú okolo piva? Portál oPive.sk sa opäť rozhodol zorganizovať veľkú anketu. Dnes odpovedá Ľuboš Kružic, vedúci výroby a spolumajiteľ pivovaru Stupavar.

Stupavar, anketa, Stupava, stupavské pivo

Ako hodnotíte rok 2018 z pohľadu pivovarníka? Čo všetko sa zmenilo oproti minulosti?

Myslím, že rok 2018 bol pre väčšinu pivovarov silný, čo sa týka produkcie. Sezóna začala veľmi skoro a z môjho pohľadu trvala až do Vianoc. Za nás môžem povedať, že sme sa nezastavili s výrobou piva po celý minulý rok. V hlavnej sezóne sme pokračovali aj s realizáciou a prípravami na ďalšie navýšenie a modernizáciu výroby. Pochvaľujem si pokračujúcu priateľskú spoluprácu s Padrem a s Didim na akcii Hop’n’Rolla Days v Košiciach.

Bavia nás spoločné várky piva s Lacom Bončom pre jeho hostinec Clock-Block. Pripravili sme nový recept na pivo RED ALE s Marekom, našim novým dodávateľom sladov VIKING MALT. Boli sme pri vzniku novej pivárne KOLLARKO. Spolupráca so sieťou potravín MALINA sa ukázala ako správny krok a k dnešnému dňu už zásobujeme fľaškovým pivom 14 prevádzok.

Udržali sme si dlhoročných odberateľov sudového piva a pribrali ďalšie podniky. Je už tradíciou, že vždy začiatkom roka príjmeme do nášho stabilného pracovného kolektívu nového kolegu. Takže oproti minulosti sa nič zvláštne nezmenilo, lebo každý rok toho máme vždy viac na prácu.

Čo by ste označili za pivovarnícku udalosť roka?

Pivo uvarené v spolupráci Plzeňského Prazdroja a pivovaru Matuška k výročiu prvej republiky.

Čo podľa vás najviac trápi pivovarnícky sektor a aké zmeny na trhu by ste privítali?

Pivovarnícky sektor (myslím malých hráčov) najviac trpí tým, že sa v médiách sťažuje. Privítal by som, aby sme prestali vyplakávať. Zákazníkov a verejnosť to nezaujíma.

Aké sú vaše plány na rok 2019? Čo bude pre vás najväčšou výzvou?

Navýšiť výrobu. Udržať si kvalitu a dobré meno. Optimalizovať náklady a logistiku práce. Rozšíriť distribučnú sieť. Nové pivá. Nové spolupráce… Ale inak sa máme fajn a jesť nám chutí 🙂

Snímka: Stupavar