Bernard: 80 percent najsilnejšieho piva predáme v Bratislave

Bernard, predaj, Česko, české pivo

Českým pivovarom sa na Slovensku už tradične darí. Je to dané historickými súvislosťami aj geografickou polohou, ktorá uľahčuje export. Dobrými výsledkami a rastom na slovenskom trhu sa môže pochváliť aj Rodinný pivovar Bernard.

Na vlne rastu

Pivovar z českého Humpolca sa začal na našom trhu presadzovať v období, keď ponuka nebola až taká široká. „Slovenský trh nám trvalo rastie. V roku 2018 sme na ňom predali vyše 30-tisíc hektolitrov piva,“ konštatuje pre portál oPive.sk hovorca Rodinného pivovaru Bernard Zdeněk Mikulášek.

Podľa jeho slov vidia rozdiely medzi českými a slovenskými pivármi. „Slovenský zákazník je určite menej konzervatívny, keď rád ochutnáva novinky, nebojí sa experimentovať. Napríklad 80 percent nášho najsilnejšieho piva (Nefiltrovaná 14) predáme v Bratislave,“ prekvapuje hovorca.

Pivovar chce na Slovensku ďalej „zdravo“ rásť. V tomto smere mu majú pomôcť aj nové predajné kanály. „Chystáme otvorenie našej prvej fanchisovej reštaurácie na Slovensku. Pokiaľ všetko vyjde, tak by k tomu malo dôjsť v máji 2020,“ prezrádza hovorca.

Zmena správania

Aj v českom pivovare evidujú zmeny správania zákazníkov. „Trh sa neustále mení a vyvíja, ľudia žijú aktívnejší život, snažia sa dodržiavať zdravý životný štýl a toto má samozrejme dopad aj na predaja piva,“ vysvetľuje Zdeněk Mikulášek.

Podľa jeho slov vidno aj na predajoch. „Viac sa predáva fľaškové pivo, v reštauráciách sa zase čapovaného piva predáva menej ako predtým. Na druhú stranu už netvorí väčšinu predaja výčapné pivo, desiatka. Predávajú sa silnejšie pivá, špeciály, výrazne rastie aj predaj nealko piva a pivných mixov,“ opisuje situáciu na pivnom trhu hovorca českého pivovaru.

Rodinný pivovar Bernard pritom pripravuje zmeny aj v domácom stánku, ktorý by mal zvýšiť svoju atraktivitu aj pre bežných návštevníkov. „Dôležitým krokom v budovaní prémiovej značky je aj začatie výstavby nášho nového návštevníckeho centra v pivovare v Humpolci. Základný kameň bol už položený, otvoriť by sme mali za cca dva roky,“ prezrádza Zdeněk Mikulášek.

Prečítajte si aj

Aféra v Česku: Neziskovka je pobúrená reklamou na pivo

Snímka: Rodinný pivovar Bernard