Hellstork: Domovariči sú na Slovensku ako kriminálnici

Ťažký, prelomový, ale aj pozitívny. Rok 2014 priniesol pre pivovarníkov mnoho momentov. V koncoročnej a novoročnej ankete sa pozeráme na najdôležitejšie okamihy tohto roka. Dnes odpovedajú Daniel Obcovič a Peter Holčík z kočovného pivovaru Hellstork.

Zakladateľmi Hellstorku sú Daniel Obcovič a Peter Holčík. Snímka: Facebook
Zakladateľmi Hellstorku sú Daniel Obcovič a Peter Holčík. Snímka: Facebook

 

Ako hodnotíte rok 2014 z pohľadu pivovarníka?

Hodnotíme ho veľmi pozitívne. Scéna narástla o zopár nových milých značiek a pivovarov, kočovníkov, nových nadšených domovaričov. Zobudili sa aj distribúcie a výsledkom tohto všetkého snaženia a nadšenia je kopec kvalitného a zaujímavého piva na slovenskom trhu.

Čo bolo pre vás pivovarníckou udalosťou roka?

Pre mňa osobne, všeobecne pre slovenský trh jednoznačne uvedenie Dánskeho pivovaru Mikkeller, ktorý začal voziť Drinkshop.sk. Taktiež kopec skvelých akcií či už domovaričských (Biela Vrana – Košice, Slovak Homebrewing Star – Rožňava ), alebo pivných festivalov (Salón Piva v Bratislave, Staromestský Beerfest v Bratislave).

Aké problémy najviac trápia sektor?

Najviac trápi sektor samozrejme štát. Nechápem ako doteraz nemôžu byť schválené rôzne stupne odvodov spotrebných daní. U bratov Čechov, a koniec koncov všade, je to úplne v pohode a u nás sa stále na niečo hráme. Domovariči sú kriminálnici. Bráni to ďalšiemu rozvoju remesla, tak ako aj oficiálne štúdium „pivovarníckeho“ zamerania. Niečo sa síce rozhýbalo, ale ten spôsob je mi cudzí. No a druhá vec sú projekty, ktoré vznikajú a nemyslia to úprimne… ale to tu bude asi vždy, pomaly sa s tým začínam zmierovať. Projekty a investori, ktorý majú kopec prachov investujú do pivovarov, lebo vidia, že je to „in“,že to jednoducho funguje…varia pivá, ktoré nedodržiavajú ani klasické kvalitatívne štandardy. Predávajú piva, ktoré sú skysnuté, infikované, pokazené…poprípade pivá, ktoré si sami označia štýlom, aký sa im hodí pre ich marketing, pritom to pivo okolo toho daného štýlu ani nešlo. To sú také „slovenské“ klasiky…ale popasujeme sa s tým…ako inak…skvelým pivom!

Čo vám urobilo za rok 2014 urobilo najväčšiu radosť?

Samozrejme sú to vždy výsledky 🙂 Naše pivo Kraken (Cascadian Dark Ale w. Oatmeal Stout ) je na Ratebeer.com hodnotené ako najlepšie slovenské pivo. Ďalej úspechy s našim pivom na Slovak Homebrewing Star 2014, kde sme chytili ocenenia Silver Grand Champion SHS 2014 s našim Ancikristom IPA 15%, ktorý hneď získal aj „zlato“ v kategórií Home and Craft Brewing Collaboration. V tejto kategórií sme dali aj bronz za pivo Rosicrucian IPA ( spolupráca s Padre Craft Brews a Stupavarom ). Taktiež, že sa nás ujala oficiálna distibúcia – Drinkshop.sk, u ktorej si môžte konečne pohodlne z domu objednať naše pivo, či už do ladničky, alebo do svojho pubu. A v neposlednom rade účasť ľudí a počasie na našej akcií, ktorú robíme v centre mesta Senica – Senica Pije Pivo.

Aký bude podľa vás rok 2015? Čo bude pre vás najväčšou výzvou?

Najväčšia výzva je pre nás vždy navariť poctivé remeselné pivo, ktoré rastie na svojej kvalite a tak vylepšujeme daný recept a celkový jeho profil. Toto bude vždy pre nás prioritou číslo jedna 🙂