Prekvapenie. Heineken „oživil“ značku Gemer

Gemer, pivo, Heineken

Na slovenskom pivovarníckom trhu došlo k zaujímavej „reinkarnácii“ mŕtvej značky. Najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensko totiž opäť na výčapy vrátil pivo pod značkou Gemer. Pred štyrmi rokmi pritom potvrdil, že s jej výrobou končí.

Tichý odchod

Rimavská Sobota patrila dlhé roky na slovenskú pivnú mapu. Práve tu sa varila značka Gemer, ktorá bola obľúbená hlavne na juhu Slovenska. V roku 2006 však došlo k prelomovému rozhodnutiu. Heineken sa rozhodol, zavrieť rimavskosobotský pivovar. Rozhodla ekonomická rentabilita celej prevádzky. Gemer sa po novom mal variť v Hurbanove.

Ani tam však dlho nevydržal. V roku 2014 sa pivovar rozhodol ukončiť výrobu tohto piva. „Vzhľadom ku klesajúcemu dopytu sa spoločnosť Heineken Slovensko rozhodla od prvého štvrťroka tohto roku postupne nahradiť pivo značky Gemer inými obľúbenými značkami zo svojho portfólia,“ uviedla v roku 2014 pre portál Rimava.sk Hana Šimková, manažérka korporátnych vzťahov Heineken Slovensko.

Gemer sa však v tichosti opäť vrátil na výčapy v mestách, kde ho poznali aj v minulosti. „Gemer 10,5° sa začal čapovať vo viacerých podnikoch. V niektorých prípadoch vytlačil Zlatý Bažant ´73,“ napísal nám čitateľ z Moldavy nad Bodvou.

Už aj na webe

K značke sa na oficiálnom webe priznáva aj samotný Heineken. „Pivo Gemer hrdo nesie meno svojho regiónu, aby aj dnes pripomínalo poctivé remeslo a revolučnú tradíciu Gemera. Svetlozlatá iskrivá farba, ľahká chmeľová aróma doplnená vôňou sladových tónov a stredne plné telo s jemnou horkosťou po dopití. To je náš Gemer,“ píše sa na stránke pivovaru.

Návrat značky sa deje potichu, bez toho, aby pivovar vydal nejakú tlačovú správu či upozornil na návrat na sociálnych sieťach. Podľa všetkého si takýmto spôsobom pivovar testuje reakcie pivárov a až na ich základe sa rozhodne, ako bude s touto značkou postupovať ďalej.

Fakt je ten, že za posledné štyri roky sa situácia na trhu zmenila. Ľudia začínajú vyhľadávať aj iné značky. V tomto smere sú veľkou konkurenciou české značky ležiakov, ktoré môžu zaujať bežných pivárov aj cenou. Gemer môže byť v tomto smere lákavý aj nostalgiou za minulými časmi. Nakoniec, takýmto spôsobom bodoval aj Zlatý Bažant ´73.

Či pivo zostane len na výčapoch, alebo ho bude pivovar aj fľaškovať, je nateraz otázne. Portál oPive.sk kontaktoval s otázkami aj samotný pivovar. V najbližších dňoch prinesieme pokračovanie článku.

Prečítajte si aj

Príbeh pivovaru, po ktorom nezostalo nič

Snímky: Heineken Slovensko, čitateľ