Suchoty v Hurbanove. Zisk Heinekenu prudko padol

Zlatý Bažant Official

Sú bezkonkurenčne najväčším hráčom na slovenskom trhu. Od nich závisí, čo bude bežný pivár piť. Určujú trendy a nazeranie na tunajšie pivo. Napriek týmto superlatívam zažil vlani najväčší slovenský pivovar – Heineken Slovensko jeden z najhorších rokov za posledné obdobie. Hurbanovský pivovar zarobil vlani „len“ 8,7 milióna eur. Len na porovnanie, rok predtým dokázal dosiahnuť zisk takmer 15 miliónov eur, čo je pokles o 41 percent. Vyplýva to z čísel, ktoré sú verejne dostupné na stránke Finstat.sk.

Heineken Zisk

Dôvody vlaňajších „suchôt“ môžeme hľadať vo viacerých ohľadoch. Tým najzákladnejším bol pokles záujmu o pivo v segmente HORECA (hotely – reštaurácie – kaviarne). Práve tento segment je najziskovejší a už niekoľko rokov zažíval prepady. Vlaňajší rok bol pritom ešte o čosi špecifickejší, keďže hlavnú letnú sezónu poznačilo horšie počasie. Druhým dôvodom, ktorý mohol výrazne ovplyvniť výsledky v Hurbanove, bola česká konkurencia. Svoje pozície u nás posilňujú hlavne značky Staropramen a Budweiser. Netýka sa to len krčiem, ale aj maloobchodu. Stále platí, že najviac sa predáva najlacnejšie pivo a najmä prvá menovaná česká značka dokáže oslovovať konzumentov piva z Hurbanova.

Tieto výsledky vysvetľujú veľa. Najmä stratégiu, s ktorou vstúpil do tohto roka najväčší hráč na trhu. Od januára predstavil viacero noviniek. Medzi nimi vyčnieva hlavne spustenie výroby cidera Strongbow. „Celosvetový trh so ciderom rastie dvakrát rýchlejšie ako trh s pivom a štyrikrát rýchlejšie ako trh s vínom, za posledných päť  rokov tento trh vzrástol až o 25 percent,“ vysvetľoval vo februári tohto roka uvedenie novinky šéf slovenského Heinekenu Odin Goedhart. Hurbanovský cider varia nielen pre náš trh, ale aj trhy strednej a východnej Európy.

Heineken Tržby

Alkoholický nápoj z jabĺk nebol jedinou novinkou. Z Hurbanova tento rok postupne vyšli aj ďalšie nové pivá: Zlatý Bažant Marcové, 12-stupňový Kelt, pivný špeciál Juraj Corgoň 14 % či tmavý Maurus. Či to pomohlo, je otázne. Každopádne číslam za tento rok by malo výrazne pomôcť aj teplé letné počasie.

Do portfólia slovenského Heinekenu patria značky: Heineken, Zlatý Bažant, Corgoň, Kelt, Martiner ako aj zahraničné značky Krušovice, Desperados a Starobrno.

Snímka: Heineken Slovensko, Grafy: Finstat.sk