Na Liptove sa chystajú pivovarnícke novinky. Tamojší pivovar Liptovar pripravuje sériu opatrení, ktorých cieľom má byť nielen navýšenie kapacít, ale aj skvalitnenie celkového produktu. S pivom sa chce po novom tlačiť viac do reťazcov.
Do obchodov?
Spoločnosť Persson, ktorá stojí za producentom piva v Liptovskom Mikuláši, predložila úradom zámer odhaľujúci plány vedenia podniku na ďalšie mesiace. „Implementáciou tohto projektu sa Liptovar technologicky zaradí medzi špičkové pivovary s medzinárodnou pôsobnosťou,“ píše sa v podkladoch.
Tie hovoria aj o cieľoch, ktoré sledujú majitelia pivovaru. „Zavedené procesy a technológie zabezpečia, že výrobky spoločnosti Persson budú môcť byť dodávané do širokého portfólia retail prevádzok,“ píše vedenie v podkladoch.
Inak povedané, na Liptove pripravujú zmeny, ktorých cieľom je okrem iného dodávať pivo do obchodov a supermarketov. Po novom hovoria na Liptove o ročnej kapacite na úrovni 3 000 hektolitrov za rok. Len pre porovnanie, podklady z roku 2015 hovoria o čísle na úrovni 2 000 hektolitrov zlatistého moku za rok.
Lepšie fľaškovanie
Zabezpečiť to chcú rozšírením varne a zavedením tzv. lineárneho procesu. „Aby bolo možné zvýšiť kontinuálne varenie je potrebné zabezpečiť, aby bol varný proces lineárny a samotný var bol vždy v každej nádobe len jedenkrát. Aktuálne to tak nie je a var sa vracia do predchádzajúcej varne pre fázu chmeľovaru,“ vysvetľuje investor v podkladoch.
„Remeselné pivo sa musí stať dostupným a musí byť schopné cenou konkurovať priemyselným pivovarom.“
Zmeny majú zabezpečiť to, aby mohli na Liptove variť viac ráz za sebou. Konkurencieschopnosť má zabezpečiť aj nová fľaškovacia technológia. Pivovar hovorí o automatizovaní procesu fľaškovania od plnenia, pri ktorom sa sleduje tlak, objem a teplota až po zafóliovanie balenia.
„Takto vystavaný ekosystém zníži náklady na fľaškové pivo a stane sa konkurencieschopným s veľkými pivovarmi a atraktívnym pre široký retail,“ píše sa v zámere pivovaru. Pri obchodoch pritom otvorene hovorí o výslednej cene, ktorá aktuálne zabraňuje väčšiemu rozšíreniu remeselného piva medzi širšiu verejnosť.
Predaj odpadu
„Remeselné pivo sa musí stať dostupným a musí byť schopné cenou konkurovať priemyselným pivovarom,“ vysvetľuje pivovar a poukazuje na možnosti, ktoré našiel pri spracovaní odpadu, tzv. mláta.
Na Liptove chcú mláto spracúvať na granulovanú kŕmnu zmes, ktorú bude následne predávať chovateľom. Pomôcť im k tomu má aj tzv. sušička na mláto, ktorej kapacita je nastavená na tri tony za týždeň. Všetky zmeny má riadiť nový automatizovaný systém, ktorý zefektívni všetky procesy.
Pivovar Liptovar otvorili v roku 2015 a aktuálne v jeho ponuke nájdete spodne aj vrchne kvasené pivá. Vo februári 2018 pivovar zmenil meno aj logo, keď sa dovtedy volal Liptovär.
Prečítajte si aj
Snímka: FB Liptovar