Pivovarnícky sektor má za sebou ďalší rok. Opäť bol pestrý na udalosti aj zmeny trendov. Pribúdajú nielen pivovary, ale najmä podniky, ktoré čapujú remeselné pivo. Nové pivné štýly začínajú na trh uvádzať aj nadnárodní hráči. Ako sa na rok 2018 pozerajú pivovarníci a ľudia, ktorí sa pohybujú okolo piva? Portál oPive.sk sa opäť rozhodol zorganizovať veľkú anketu. Dnes odpovedá Lukáš Sopúch z kočovného pivovaru Bradáč.
Ako hodnotíte rok 2018 z pohľadu pivovarníka? Čo všetko sa zmenilo oproti minulosti?
Rok 2018 bol vo všetkých ohľadoch pre nášho Bradáča úspešný. Po skvelom štarte počas aprílovej edície Salónu piva, kedy sme uviedli naše pivá na trh, až do dnešného dňa musíme skonštatovať, že odozvy na pivo sú vynikajúce. Nesmierne nás teší, že Bradáča už ľudia evidujú ako kvalitné pivo, aktívne ho vyhľadávajú a ozývajú sa nám s pozitívnou spätnou väzbou.
Vzhľadom na to, že Bradáč ešte neuzavrel ani jeden kalendárny rok svojho fungovania, ťažko hovoriť o minulosti, ale čo sa však mení neustále, je pivný trh ako taký. Z roka na rok evidujeme stále väčšiu a väčšiu konkurenciu na poli pív a to nás aj do budúcna bude hnať k tomu aby sme sa presadili práve nekompromisným prístupom ku kvalite piva.
Čo by ste označili za pivovarnícku udalosť roka?
Z nášho uhla pohľadu sú udalosťami roka pre slovenskú scénu vždy Salóny piva. Tento koncept prezentácie pivovarov je obrovskou príležitosťou na osobné predstavenie svojho piva, ako aj samotného pivovarníckeho remesla. Bradáč tam ukázal svoju tvár, kvalitu, prístup a tým jednoznačne potvrdil, že obstojí aj v tej najťažšej konkurencii pív.
Čo podľa vás najviac trápi pivovarnícky sektor a aké zmeny na trhu by ste privítali?
Najväčšia výzva pivovarníckeho sektoru spočíva v kvalite samotného produktu na trhu. Častokrát nám chýba pri pive a v prevádzkach zdravý, úprimný pohľad. Veta čašníka typu: „To nie je pokazené, to tak má byť“ je už akási naučená formulka, ktorou prevádzky vedome dehonestujú pivné remeslo. Trh a jeho vývoj je v našich rukách – v rukách výrobcov a majiteľov prevádzok a preto si dovolím apelovať na všetkých, vzdelávajme sa a posúvajme tieto vedomosti aj ďalej smerom k zákazníkom.
Aké sú vaše plány na rok 2019? Čo bude pre vás najväčšou výzvou?
Primárne plány sú jednoznačné – variť skvelé pivo, každodenne férovo súperiť na pivnom trhu kvalitou a vyčariť ľuďom úsmev na tvári. V roku 2019 chceme byť ešte bližšie k ľuďom, či už na festivaloch alebo eventoch. Nemenej dôležitým, parciálnym cieľom je ďalej sa vzdelávať v oblasti pivovarníctva a tieto poznatky posúvať ďalej na celý pivný trh. Výzvou bude určite bez väčších problémov zvládnuť vyššie spomenuté ciele.
Snímka: FB Beerport