Rok 2023 je za nami. Môžeme bilancovať a hodnotiť. Oproti predchádzajúcim dvom rokom bol o čosi pokojnejší. Pandémia síce ustala, ale mnohé problémy nastali. Rast nákladov na jednej strane, šetrenie zákazníkov na strane druhej.
A vnímali rok 2023 pivovarníci? A s akými plánmi vstupujú do nového roka 2024? Pýtali sme sa ich v tradičnej veľkej pivovarníckej ankete. Dnes odpovedá Matúš Kozina z pivovaru Nilio, ktorý sídli v Liptovskom Mikuláši.
Ako ste vnímali rok 2023? Čo ho najviac ovplyvnilo?
Rok 2023 bol pre nás v Nilio opäť prelomovým. Naša produkcia piva narástla medziročne o 50 percent a vyšplhala sa na 1 400 hl. Preto rok 2023 najviac ovplyvnilo tempo rastu nášho pivovaru. Taktiež sme naštartovali marketingové aktivity a komunikáciu v línii uveriteľnosti, ktorú hodnotíme veľmi pozitívne my, aj naši zákazníci. V roku 2023 nás veľmi potešila silná sezóna, ktorá sa prudko naštartovala hneď na jar a utíchla len v posledných týždňoch.
Vedeli by ste na roku 2023 nájsť nejaké pozitíva, ktoré váš pivovar posunuli vpred?
V prvom kvartáli sme prešli aktualizáciou technológií v pivovare, vďaka čomu sa nám podarilo výrazne zvýšiť objem výroby. Rovnako sme investovali aj do nášho tímu, v ktorom sme privítali nových kolegov Peťa a Katku. A najväčším pozitívom roka 2023 je spätná väzba a hodnotenia od našich zákazníkov. Posúva nás ďalej a dopĺňa nám energiu tvrdo pracovať. Sme nadmieru vďační práve našim fanúšikom, podporovateľom a konzumentom. V pivovare NILIO je totižto zákazník hlavným motorom inovácií a kontrolórom kvality.
Na ktoré pivo z Vašej produkcie ste najviac hrdí? Viete prezradiť, či nastanú vo vašej produkcii zmeny v roku 2024?
Sme hrdí na naše všetky pivá, či už tradičné alebo tie, ktoré vznikli v roku 2023. Každé Nilio je iné, výnimočné svojou receptúrou, senzorikou a chuťovým profilom. Tento rok sme predstavili prvé pivo s označením Gluten Free čím sme dali možnosť ochutnať naše pivá zákazníkom s potravinovou intoleranciou na lepok. V tomto trende chceme pokračovať aj v roku 2024, ktorý budeme venovať vytváraniu nových inovatívnych produktov Nilio.
S akými ambíciami vstupujete do roku 2024?
Veríme, že v budúcom roku potvrdíme, že si zaslúžime byť relevantným svetovým hráčom v produkcii nealkoholických pív. Rovnako ponúkneme našim konzumentom nové a inovatívne produkty, ktorými je značka Nilioznáma. Plánujeme zvýšiť objem výroby a okrem slovenského trhu sa chceme posunúť aj na ďalšie okolité trhy.
Prioritou je Česká republika, kde je Nilio už aktívne, avšak cítime, že za pomoci našich distribútorov to naplno „roztočíme“ až v roku 2024. Veríme, že Nilio má potenciál presvedčiť zákazníkov v celej strednej Európe o kvalite nealkoholického piva z Liptovského Mikuláša. Zároveň je našou najvyššou prioritou prinášať unikátne produkty, udržiavať najvyššiu kvalitu a dokonalý zážitok pri konzumácii produktov Nilio.
Prečítajte si aj
Pivovar Buchvald: Obrovským pozitívom je, že sme zvýšili kapacitu
Snímky: oPive.sk, Macrovector z Freepik.