Brontvai provokuje veľkých: „My nie sme dáždnikové pivo“

Brontvai Billboard

Nebýva zvykom, aby malé pivovary investovali do marketingu. A už vôbec nie, aby ste ich reklamu našli na billboardoch v uliciach Bratislavy. Výnimky však potvrdzujú pravidlo a v tomto prípade sa o to postaral Pivovar Brontvai z Kvačian. Náhodných okoloidúcich láka na heslo: „My nie sme dáždnikové pivo!“ Na billboarde nájdete okrem tohto hesla aj odkaz na stránku Dazdnikovepivo.sk.

Na stránke nájdete ponuku pre puby, krčmy a reštaurácie. „Ponúkame nepasterizované a nefiltrované pivo, vyrobené zo 4 základných surovín. Z horskej kvačianskej vody bez chemických úprav, jačmenných sladov, chmeľu a pivovarských kvasníc.  Plné, príjemné, prirodzene presýtené. Neponúkame terasové dáždniky a výčapné zariadenia,“ píšu majitelia pivovaru na špeciálne pripravenej stránke. Prípadnú spoluprácu podmieňujú špeciálnou starostlivosťou o nimi ponúkaný produkt. „Je určené pre klientov, ktorí sú ochotní sa o pivo starať, dodržiavať skladovacie podmienky v chlade do +8 °C a vychutnávať jedinečné pivo pripravené tradičným prírodným spôsobom,“ píšu.

Na netradičnú kampaň sme sa opýtali priamo pivovaru. „Touto kampaňou chceme poukázať na vzácnosť piva. A teda, že o pivo je potrebné starať sa, správne skladovať a ponúkať ho klientom, ktorí chcú kvalitné a jedinečné pivo a nevyberajú pivo na základe počtu sponzorských dáždnikov, výčapov alebo iných reklamných predmetov so značkou pivovaru, ale na základe svojho výberu kvalitného piva,“ vysvetľuje Jakub Brontvai z Pivovaru Brontvai. Podľa jeho slov je aj otázkou patriotizmu, ktorý predajcovia piva vymieňajú za terasový dáždnik.

Celá kampaň tak nepriamo naráža na pivných gigantov, ktorí si priazeň krčmárov a prevádzkarov „kupujú“ za vybavenie reštaurácie, krčiem či pubov. „My predávame pivo ako jedinečný produkt a investujeme čas a peniaze do výroby kvalitného piva a nie do dáždnikov, ktoré niektoré prevádzky od pivovarov vyžadujú,“ hovorí priamo Jakub.

V Kvačianoch si dali cieľ udržať kvalitu a variabilitu piva. A nielen to. Aktuálne plánujú aj zvýšiť predaj piva pre domácnosti. „Varíme nové pivá na Vianoce, aby sme prekvapili našich klientov,“ naznačuje ďalšie novinky Jakub Brontvai.