Slovenský pivný trh čaká prevratná revolúcia. Podľa zistení portálu oPive.sk sa naše najväčšie pivovary spojili, aby spoločne pripravili novú formu obalu. Po vzore ázijského trhu by sa už od budúceho týždňa malo na Slovensku predávať pivo v igelitovej taške a sáčku. Do projektu „Svetové pivo v svetovom obale,“ by sa mali zapojiť najprv Heineken a Pivovary Topvar. V rokovaniach sú pritom aj ďalší hráči.
„Keď sme videli ako rastie obľuba piva v plastových fľašiach, chceli sme na trh uviesť ešte ľahší obalový materiál,“ prezrádza nášmu portálu zdroj z rokovaní. Celý projekt pritom prebiehal v utajenom režime a spojil inak znepriatelené strany. „Na trhu s výrobou igelitových tašiek sa uvoľnili kapacity po tom, čo Tesco prestalo rozdávať tašky zadarmo. Vedeli nám tak vyjsť v ústrety s dobrou cenou, ale aj kvalitou,“ hovorí náš zdroj. Projekt myslel aj na ekológiu. Tašky sa automaticky po roku rozložia.
Sáčky a tašky by mali byť viacnásobne použiteľné a mali by viac prilákať zákazníkov do krčiem. „Pivovary nám urobili cenu. Tým, že nebudeme musieť umývať poháre, budeme môcť znížiť cenu piva o 15 percent. Ak si zákazník donesie aj originálnu tašku, cena bude ešte nižšia,“ povedal nám jeden z košických krčmárov, ktorý si pochopiteľne neželal zverejniť meno. Pivovary si podľa neho sľubujú zvýšiť predaje a najmä v lete spopularizovať nový druh obalu. Uvedenie nového produktu by mala sprevádzať aj veľkolepá reklamná kampaň. Jej tvárou by mal byť Honza Nědved, ktorý kampaň zastreší svojou kultovou pesničkou Igelit.
Pivo v igelitovej taške bude k dispozícií v dvoch variantoch. Klasických uzavretých sáčkoch pre maloobchod a otvorených taškách pre výčapy. Slovensko bude prvým európskym štátom, ktorý pristúpilo na tento pivný experiment. Jeho úspech môže znamenať rozšírenie tohto trendu aj do ďalších štátov. Takáto forma obalu je bežná najmä v Ázii, kde sa teší veľkej obľube najmä pre nižšiu cenu a praktickú stránku.
Zdroj článku: 1. apríl