Mnísi si chceli privyrobiť pivom. Zistili, že to nepôjde

Spencer Brewery

Niekedy máte plány, ktoré vyzerajú sľubne. Tak to bolo aj v prípade pivovaru Spencer Brewery. Ten bol v mnohých ohľadoch unikátny. Už len tým, že išlo o trapistický pivovar, v ktorom pivo varili pod dohľadom mníchov. Americký producent piva však končí. Jeho predstavitelia zistili, že pivom si privyrobiť nevedia.

Nasledovníci tradície

V roku 2014 pivný svetom obletela správa o tom, že medzi tradičné trapistické pivovary pribudne aj prvý mimoeurópsky producent. Začiatkom roka 2014 začalo cisterciánske opátstvo svätého Jozefa v blízkosti Bostonu variť pivo.

Nápad sa spočiatku európskym producentom trapistického piva vôbec nepozdával. „Pôvodná skepsa tu bola preto, že sme mimo Európy…a Američania,“ konštatoval pri spúšťaní výroby mních Isaac Keeley.

Mnísi z Európy však nakoniec priložili ruku k dielu a americkým kolegom pomohli spustiť pivovar. Jeho hlavným cieľom bolo to, aby si výrobou piva prilepšili a mohli tak financovať chod opátstva. Pivovar dostal meno Spencer a zaradil sa medzi certifikované trapistické pivovary.

Prišli problémy

Na to, aby pivovar mohol využívať nálepku „trapistický“, musel spĺňať prísne kritéria. Pivo sa môže variť len v kláštore pod dohľadom mníchov a časť zisku musí byť venovaná na sociálne účely.

Američania pritom pri zavádzaní výroby a vylaďovaní receptov spolupracovali s belgickými pivovarníkmi. Odozva na otvorenie pivovaru bola dobrá. S odstupom času však môžeme konštatovať, že ani to nepomohlo.

Pivovar po ôsmich rokoch existencie na sociálnej sieti ohlásil, že s varením piva končí. „Po viac ako roku konzultácií a úvah dospeli mnísi z opátstva St. Joseph’s Abbey k smutnému záveru, že pivovarníctvo pre nás nie je životaschopné odvetvie a že je čas zatvoriť pivovar Spencer,“ uviedol pivovar na sociálnej sieti.

Na trhu tak zostalo už len pivo, ktoré navarili v uplynulých mesiacoch. „Chceme poďakovať všetkým našim zákazníkom za podporu a povzbudzovanie v priebehu rokov. Naše pivo bude dostupné v našich bežných maloobchodných predajniach do vypredania zásob. Prosím, zachovajte nás vo svojich modlitbách,“ rozlúčili sa na sociálnej sieti mnísi.

Nepomohlo ani to, že pivovar nadviazal spoluprácu Northeastern University, ktorá mala pivovaru pomôcť s marketingom. V ponuke pivovaru ste mohli nájsť trapistické ejly, ale aj štýly ako Imperial Stout, IPA, Vienna Lager, Saison či Pilsner.

Prečítajte si aj

Ako sme kupovali najlepšie pivo na svete (Fotoreportáž)

Snímka: FB Spencer Brewery