Heineken bilancoval: 15 percent našich podnikov skončilo

Heineken

Pondelok 25. apríl. To bol deň, na ktorý dlho čakali tisícky pivárov. Po dlhom období obmedzení sa totiž otvorili aspoň terasy reštaurácií a krčiem. Mnohí prevádzkovatelia sa tešia, že sa aspoň trochu nadýchnu, pre ďalších to bolo neskoro.

Bilancia Heinekenu

Už pred časom sme priniesli článok o tom, že Plzeňský Prazdroj Slovensko bilancoval dopady pandémie na svoje prevádzky. „Napriek našej enormnej snahe, cielenej podpore a miliónovým finančným investíciám však už hostia nezavítajú do vyše 260 našich partnerských podnikov, ktoré definitívne zavreli,“ prezradil Branislav Kubiš, obchodný riaditeľ pre prevádzky a reštaurácie v spoločnosti Plzeňský Prazdroj Slovensko.

S podobnou bilanciou aktuálne prichádza aj ďalšia pivovarnícka skupina – Heineken Slovensko. „U 15 percent partnerských prevádzok spoločnosť eviduje ukončenie podnikania alebo zvažovanie ďalšieho zotrvania v danom biznise,“ uvádza skupina, ktorá na Slovensku vlastní najväčší pivovar.

Pivovar hovorí, že odhadovať ako dopadne jar je priskoro. Môže sa pod to podpísať nielen pandemická situácia, ale aj napríklad počasie. „Veríme, že aktuálne uvoľnenie opatrení pomôže jednotlivým prevádzkam znížiť straty, ktoré zaznamenali v uplynulých mesiacoch, kedy svojím zákazníkom neboli dostupné štandardnou formou,“  uviedol Robert Fegyveres, national sales manager pre segment HORECA spoločnosti Heineken Slovensko.

Ten uviedol, že partnerom ponúkajú riešenia a podporu, či už v oblasti technickej, finančnej alebo odbornej pomoci. Pivovar umožnil predĺžiť splatnosť faktúr, alebo vykupoval nespotrebované pivo, ak prevádzka skončila svoju činnosť.

Nárast záujmu o pivo

O aktuálnej situácii informoval aj Plzeňský Prazdroj Slovensko. Pivovarnícka skupina evidovala nárast záujmu o sudové pivo. „Do dnešného dňa si tak k príležitosti otvorenia terás objednali až 5 500 hektolitrov piva. Najvyšší dopyt bol po našom prémiovom ležiaku Pilsner Urquell, ktorý predstavoval tretinu všetkých objednávok. Zvýšený záujem mali prevádzky aj o pivá Šariš a Radegast,“ prezradil Kubiš.

Pivovar mapoval aj to, či podniky využijú svoje terasy. „Máme tiež zmapované, že opätovné nakopnutie podnikania cez terasy má ambíciu využiť približne polovica našich partnerov, s ktorými sme intenzívne komunikovali ešte pred avizovaným uvoľnením opatrení,“ naznačil zástupca Prazdroja. Pivovar chce prilákať do krčiem aj na nové pivá. Príkladom je limitovaná edícia piva Radegast Ratar.

Prečítajte si aj

Reaguje Heineken na Birell? Ponúkne ďalšie nealko

Snímka od Ariel_ AgüerophotoUnsplash