Najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensku bilancoval tento rok. Jeho hlavnou udalosťou bolo uvedenie novej receptúry piva Zlatý Bažant. Veľké očakávania, ktoré si od tejto zmeny pivovar sľuboval, nakoniec vyšli.
Pozornosť na novinku
Hurbanovský pivovar na jar zmenil po 25 rokoch receptúru svojej vlajkovej lode – 12-stupňového ležiaka Zlatý Bažant 12 %. Pivovar týmto krokom reagoval na zmenu preferencií zákazníkov, ktorí siahajú po horkejších chutiach.
Prvé čísla ukazujú, že táto zmena sa pivovaru oplatila. „Novinka na trhu naozaj zafungovala a len v retaili sa jej predalo približne o tretinu viac, než tradičnej dvanástky minulý rok. Nový chuťový profil oslovil širokú skupinu konzumentov, vrátane tých, ktorí doteraz Zlatého Bažanta 12% nemali vo svojom portfóliu,“ naznačil Luis Prata, generálny riaditeľ Heineken Slovensko.
Popri novej dvanástke boli stále najpredávanejšie klasické svetlé ležiaky, najmä desiatky Kelt a Corgoň. Pivovar hovorí, že na trhu cítiť šetrenie zákazníkov. Prejavuje sa to v tom, že oproti roku 2022 klesol predaj pivných dvanástok a stúpol predaj desiatok.
Túto zmenu si vysvetľuje zvyšujúcou sa infláciou aj stúpajúcimi cenami. Ľudia preferujú cenovo dostupnejšie produkty, ktorými pivné desiatky vo všeobecnosti sú.
„Sú oblasti, kde je viac preferované 10-stupňové pivo a regióny, kde, naopak uprednostňujú 12-stupňové pivo. Bez ohľadu na to, aký pivný štýl, či kategóriu uprednostňujú konzumenti, uvedomujeme si, že to najdôležitejšie je prvotriedna kvalita, a preto sme aj tento rok vzdelávali našich partnerov v oblastiach správneho čapovania, či celkovej starostlivosti o pivo,“ uviedol generálny riaditeľ.
Lepšia klíma
Pivovar tiež referuje, že najmä mladšia generácia siaha produktoch ako Desperados alebo Mort Subite. Úspech podľa Heinekenu zaznamenal nový Desperados Strawberry Margarita. Toho sa počas sezóny predalo o polovicu viac než minuloročnej novinky Desperados Lime.
„Naším cieľom je naďalej ponúkať produkty, ktoré budú vďaka veľkej škále štýlov, chuťových profilov a balení atraktívne pre široké spektrum spotrebiteľov a spotrebiteliek každého veku a v každom kúte Slovenska,“ vysvetľuje Prata.
Dobrou správou je, že prevádzky sú na tom lepšie ako v uplynulých rokoch, kedy boli pod tlakom pandémie, ale aj rastu cien. Segmentu pomohla aj dlhá a teplá jeseň.
Pivovar hovorí, že množstvo prevádzok prešlo, resp. stále prechádza transformáciou. „Už nie sú len krčmami či pubmi, menia sa na podniky s komplexnejšími službami a pridanou hodnotou (napr. z krčiem na jednoduché reštaurácie). Hoci zákazníci šetria, kde sa dá, paradoxne sú ochotní priplatiť si za vyšší štandard služieb a dopriať si aspoň príležitostne komplexný zážitok,“ naznačuje pivovarnícka skupina smerovanie trhu.
Prečítajte si aj
Snímky: Heineken Slovensko