Zlatý Bažant zmenil po 25 rokoch receptúru. Zaujať chce horkosťou

Zlatý Bažant

Najväčší slovenský pivovar Heineken Slovensko ohlasuje zmenu. Po 25 rokoch mení receptúru svojej vlajkovej lode – 12-stupňového ležiaka Zlatý Bažant 12 %. Predstavitelia pivovaru hovoria o tom, že k zmene ich viedli nové preferencie zákazníkov.

Horkejší trend

Pivovar hovorí o tom, že v posledných mesiacoch monitoroval situáciu na trhu. Na začiatku ich prieskumu bol spotrebiteľský výskum agentúry Ipsos, v ktorom sa testovalo 16 rôznych pív dostupných na Slovensku.

„Z výskumu jednoznačne vyšlo, že bývalý Zlatý Bažant 12 % nebol v súlade s trendami, ktoré vidíme medzi slovenskými pivnými konzumentami, a tak sme sa rozhodli pristúpiť k zásadnému kroku – zmeniť receptúru. Rozhodnutiu predchádzali rôzne diskusie, aj na regionálnej úrovni,“ opisuje marketingový riaditeľ Robert Kubička.

Pivovar následne rok vylaďoval receptúru. Pri hľadaní finálneho zloženia rozhodovali sládkovia, odborníci aj spotrebitelia. „Počas tohto obdobia sme uvarili viac než 10 rôznych šarží. Postupne sa dolaďovala vôňa, chuť, plnosť a horkosť piva. Finálnej receptúre predchádzalo veľa kôl degustovania,“ zhodnotila proces manažérka výroby a kvality piva Andrea Cseriová.

Viac horkosti

Nový Zlatý Bažant 12% je varený tradičným spôsobom dekokčnej metódy rmutovania. Podiel alkoholu sa zvýšil zo 4,6 na 4,7 %. Pri jeho produkcie použili väčšie množstvo aj druh chmeľu. Oproti pôvodnej dvanástke došlo k zvýšeniu horkosti z 24 na 32 EBU.

Len pre porovnanie, EBU bežných českých ležiakov sa pohybuje na úrovni 30 EBU. Pivovar hovorí, že cez agentúru robil spotrebiteľský test, ktorého sa zúčastnila stará aj nová dvanástka a „najvýraznejší  konkurent z radov českých značiek“

„Výsledky nás nesmierne potešili, pretože v slepých testoch bol Zlatý Bažant 12% s novou receptúrou jednoznačným víťazom,“ konštatuje Senior Brand manažérka značky Zlatý Bažant Radoslava Anguš Stratená.

Nový Zlatý Bažant 12%  je v predaji od 20. marca. Vizuálne sa nelíši od predošlého ležiaka, ale v obchodoch je odlíšený nálepkou „nová receptúra.“ Okrem obchodov bude nový Zlatý Bažant 12% dostupný aj na výčapoch barov a reštaurácií v kanáli HoReCa.

Zmenou prešiel aj Zlatý Bažant 10 %. Nová „desiatka“ má tiež novú receptúru s vyšším obsahom alkoholu (z 3,9% na 4,1%) a mierne vyššou horkosťou (z EBU 20,5 na EBU 23).

Prečítajte si aj

Pivo Šariš má novú receptúru. A menej alkoholu

Snímka: Heineken Slovensko