Každé desiate predané pivo bude remeselné. Aj Asahi posilní „craft“

Aj skupina Asahi, ktorá ovláda druhý najväčší slovenský pivovar, avizuje výrazné posilnenie divízie pivných špeciálov. Takýmto spôsobom chce nasledovať trend, ktorý v nasledujúcich rokoch výrazným spôsobom pozmení pivnú mapu v celom regióne.

Nová stratégia

Novú stratégiu, ktorou sa chce riadiť skupina, prezradil vybraným českým médiám šéf Asahi Breweries Europe Paolo Lanzarotti. Medzi priority skupiny zaradil okrem iného aj podporu nealkoholického piva a pivných špeciálov.

Ako informujú české Hospodářské noviny, skupina Asahi predpokladá, že v roku 2020 bude podiel takzvaných remeselných pív  na celkovom predaji v regióne 10 percent. Oproti dnešku sa tak zdvojnásobí. Šéf koncernu pritom hovoril o regióne, do ktorého patrí aj Slovensko. Doteraz takéto odhady neexistovali. Predpokladá sa však, že podiel remeselného piva na Slovensku sa dnes môže pohybovať niekde okolo dvoch percent.

Kým napríklad slovenský Heineken vytvoril špeciálny kočovný pivovar Bradáč, ktorý má variť pivo v menších pivovaroch, Asahi chce zvoliť inú stratégiu. Japonský koncern verí tomu, že uspieť môže programom Volba sládků. Jeho princípom je to, že skupina navarí v niektorom zo svojich pivovarov špeciál, ktorý mnohí konzumenti poznajú skôr z remeselných pivovarov. Pivo potom distribuuje vo vybraných podnikoch, ktoré čapujú jej pivo.

Zmena na trhu

Rast nečaká nielen craft segment, ale aj nealkoholické pivo. Koncern predpokladá, že kým má „nealko“ podiel okolo troch percent, o dva roky to bude už päť percent.  Skupina pritom okrem Česka, Slovenska, pôsobí aj v Poľsku, Maďarsku a Rumunsku.

Pivovar prezradil, že skupina má u nás 37-percentný podiel na trhu. Za hlavné značky označila skupina Šariš a Smädný mních. Fakt je však ten, že výraznú konkurenciu im robí napríklad Velkopopovický Kozel, ktorý sa v licencii varí vo Veľkom Šariši.

Vedenie skupiny priznalo, že sa chce sústrediť na európsky trhu. „V Európe a v Ázii máme potenciál byť úspešní. Naopak, nebudeme sa zameriavať na Južnú Ameriku alebo Afriku, kde majú silnejšiu pozíciu naši konkurenti,“ uviedol riaditeľ Asahi Breweries Europe Paolo Lanzarotti.

Snímka: Plzeňský Prazdroj Slovensko