Pivná akcia v Lidli? České kufríky vymenili za Šariš či Kelt

Lidl Leták Jar 2016

Pivári akcie s tzv. pivnými kufríkmi dobre poznali. Reťazec Lidl raz za niekoľko mesiacov ponúkol na svojich pultoch značky ako Černá Hora, Klášter, Uherský Brod či Pernštejn. Akcia s pivami, ktoré u nás bežne nekúpite, mala úspech. Svedčala o tom aj ponuka, ktorá sa neustále rozširovala. Kým na začiatku ste si mohli vyberať len z pár kufríkov, neskôr ich dopĺňali ďalšie a ďalšie značky. Od začiatku roka ubehli štyri mesiace, české kufríky ste však v ponuke reťazca nenašli. A okrem dvoch výnimiek ich nenájdete ani v najnovšej akcii.

Pod dlhšej odmlke sa reťazec rozhodol urobiť pivnú akciu. Jej podoba je však úplne odlišná od tej, ktorú zákazníci poznali v uplynulých rokoch. Nájdete v nej síce kufrík Postřižinské Speciály a vratislavický Bizon, ďalšie typické české značky v nej chýbajú. Namiesto nich inzeruje reťazec pivá Faxe, Smädní Mních, Zlatý Bažant, Kelt, Šariš a Topvar ši cider Strongbow. Na zmenu ponuky a absenciu českých kufríkov sme sa pýtali priamo reťazca, neodpovedal nám.

Lidl LetakNa spoluprácu sme sa pred časom pýtali aj skupiny Lobkowicz, pod ktorú spadala väčšina značiek ponúkaných v akcii. Potvrdila nám, že s reťazcom naďalej spolupracujú. Čo nie je nič nové, keďže časť privátnych značiek v Lidli vyrába pre reťazec práve táto skupina. Tá zároveň potvrdila, že pivné kufríky by sa mohli objaviť v iných reťazcoch. „Rokujeme aj s ďalšími reťazcami na Slovensku, ale zatiaľ je predčasné prezrádzať konkrétnu spoluprácu,“ konštatovala pred časom špecialistka komunikácie spoločnosti Pivovary Lobkowicz Group Lucie Tučková.

Či ide len o dočasný výpadok, alebo definitívny koniec je otázne. Pri reťazcoch je bežné, že niekedy im tovar na niekoľko mesiacov vypadne z ponuky. Dôvodom sú neúspešné rokovania o nových podmienkach dodávania tovaru. Kľúčovým bodom býva najmä cena. Rozprávať by o tom vedeli dodávatelia Lidlu. Pred troma rokmi z ponuky reťazca v Česku na niekoľko mesiacov vypadli značky Plzeňský Prazdroj, Gambrinus či Kozel.

Lidl pritom nemá medzi pivovarníkmi najlepšie meno. „Konkrétne pri Lidli sa stáva, že prednesú svoju predstavu, o ktorej však nie je možné ďalej rokovať, preto sme s nimi doteraz žiadnu spoluprácu neuzavreli,” zveril sa českému portálu iDnes.cz Zdeněk Mikulášek, hovorca Rodinného pivovaru Bernard.