Máme za sebou týždeň, kedy sa vo viacerých podnikoch začal predaj piva aspoň cez okienko. Je to fajn, že sa život aspoň takýmto spôsobom vracia do obľúbených prevádzok. Zaujímavých udalostí však týždeň priniesol ďaleko viac. Pozreli sme sa na tie, ktoré nás nejakým spôsobom zaujali.
Prepúšťanie v Košiciach
Nikto nevie, aké škody spôsobí aktuálna koronakríza. Neľahkou situáciu riešil aj spolumajiteľ dvoch košických podnikov Peter Škripko. Toho poznáte z pivovaru Hostinec aj podniku Camelot.
„Naše ekonomické aktivity boli nie utlmené, ale zastavené z dňa na deň. Nakoniec sme sa v jednom okamihu rozhodli, že z jednej reštaurácie musíme prepustiť všetkých zamestnancov a z druhej polovicu. Bol to taký čierny deň podnikania. Priznám sa, že som nespal jednu noc,“ uviedol pre Rádio Slovensko Peter Škripko.
Je však pekné, že v Košiciach spustili aj pomoc zdravotníkom. Košický podnik dodáva zdravotníkom každý teplé obedy. A to napriek tomu, že sám bojuje o prežitie.
Keď sme už pri Hostinci, pivovar sa pochválil tým, že mu v tankoch zreje pivo Russian Imperial Stout od sládkov Jozefa Buňu a Petra „Boba“ Bognára. Podľa nášho názoru ide o jedno z najlepších slovenských pív, ktoré sme pili. Tešíme sa na jeho návrat na výčapy. Tam by sa mal objaviť v septembri.
Akcia vo Svätojánskom pivovare
Pivovary bojujú, ako sa dá. Jednu z najzaujímavejších ponúk núka Svätojánsky pivovar. Predáva celé prepravky piva. Konkrétne si môžete vyskladať z ponuky štyroch druhov piva – Výčapná 10°, Svetlý ležiak 11°, Svetlý ležiak 12°, Nealko APA. A sympatické je to, že pivá plní pivovar do sklenených fliaš. Za prepravku zaplatíte 17 eur.
Dalo by sa povedať, že ide o cenovo bezkonkurenčnú ponuku. Fľaša vychádza na 0,85 eura. Za takúto cenu neraz nekúpite ani pivo z veľkého pivovaru. Asi ťažko budeme hľadať malý remeselný pivovar, ktorý ponúka lacnejšie pivo. Či sme zle hľadali?
Pivná „relikvia“
Skutočnou pivnou a historickou kuriozitou sa môže pochváliť nitriansky pivovar Hop Group. Na sociálnej sieti ukázal 99-ročný pivný sud z niekdajšieho pivovaru v Nitre. „Bolo by to fakt cool do toho naplniť pivo a naraziť to niekde v podniku, idem na tom asi zapracovať ak to bude možné. Nepozná niekto niekoho, kto sa venuje výrobe/oprave sudov,“ pýta sa majiteľ pivovaru.
Terasy sa blížia
Každý fanúšik čapovaného piva asi odpočítava, kedy si bude môcť posedieť na terase svojho obľúbeného podniku. Málo sa o tom hovorí, ale kapacity takýchto otvorených terás budú obmedzené, keďže medzi stolmi budú musieť byť veľké medzery.
Možno by sa slovenské mestá a obce mohli inšpirovať prístupom Vilniusu. Hlavné meste Litvy totiž plánuje majiteľom barov, kaviarní a reštaurácií zadarmo poskytnúť verejné priestory pre umiestnenie stolov.
„Námestia, ulice – okolité kaviarne budú môcť počas tejto sezóny vyložiť stoly vonku zadarmo a budú tak môcť vykonávať svoju (podnikateľskú) činnosť počas karantény,“ povedal podľa portálu Teraz.sk starosta Vilniusu Remigijus Šimašius.
Vratné fľaše od malých?
Vratné sklo je jednou z najekologickejších variant balenia. Malé pivovary však predávajú pivo len v jednorázových obaloch. Je to celkom logické, keďže náklady na umývacie linky sú veľké. V susednom Česku však pivovar Moravia skúsi pracovať s vratnou verziou obalu.
„V najbližších mesiacoch sa chceme začať venovať testovaniu vratných fliaš a hľadáme pokusné králiky,“ napísal na sociálnej sieti pivovar. Ten žiada fanúšikov, aby mu doniesli neumyté fľaše s etiketou. Za každých 12 fliaš jeho ležiakov dostane záujemca jednu plnú fľašu.
Prečítajte si aj
Snímky: Sociálne siete pivovarov a podnikov