Prišli nenápadne, ich rozbeh však bol pomerne razantný. Kočovný pivovar Chernobeer Brewing dnes dodáva svoje pivo do viacerých podnikov. A má to byť len začiatok, aktuálnu produkciu chcú zdvojnásobiť.
Nezvyčajný názov
Ako sa Marián Heczko, ktorý stojí za novým kočovným pivovarom, dostal k remeselnému pivu? Podľa jeho slov tento segment eviduje už päť alebo šesť rokov. A svoj pohľad má aj na používanie samotného pojmu. „Remeselné pivo je názov, ktorý sa ustálil za posledné roky, predtým to bolo rodinné podnikanie, kde pivo sa varilo v rodinných podmienkach,“ vysvetľuje Marián.
Cesta k vareniu piva viedla cez susednú Ukrajinu. „K vareniu piva sme sa dostali naozaj náhodou. Sedeli sme v hoteli v Černobyle na Ukrajine, kde sme popíjali ukrajinské pivá, ktoré boli buď sladké, alebo kyslé. Tam vznikla myšlienka spojiť slová Chernobyl a beer. Vtedy vzniklo Chernobeer,“ vysvetľuje Marián.
Ďalšie kroky boli jasné. „Potom sme hľadali pivovar, ktorý je kvalitný a vie navariť štandardizovane kvalitné pivo, poľa receptúry, ktorú dodáme a má prísne podmienky na kvalitu,“ vysvetľuje majiteľ kočovného pivovaru a dodáva, že nič lepšie ako Rodinný pivovar Zichovec nenašli.
„Chalani zo Zichovca sú nám inšpiráciou a pomáhajú cennými radami,“ chváli českých pivovarníkov. Filozofia zástupcov kočovného pivovaru je jasná. „Varíme vždy iný štýl piva, ktorý venujeme vždy osobnosti, ktorá je vyobrazená v plynovej maske a adekvátne reprezentuje štýl a názov piva,“ smeje sa Marián.
Vždy niečo iné
Prvým pivom bol štýl India Pale Lager s názvom Sid Vicious, ktorý bola venovaný basgitaristovi skupiny Sex Pistols. Ďalším pivom v ponuke je zase kúsok s názvom nucleALEr. „Na pivnej etikete sú rôzne vzorce, ktoré sa používajú pri jadrovej fyzike a ako čerešničku sme tam dali tabuľku, ktorú vypočítal teoretický fyzik a presne vypočítal rozpady molekúl a atómov v pive, ktoré ľudia pijú,“ opisuje nezvyčajnú etiketu Marián.
Chernobeer aktuálne varí každé dva mesiace asi tritisíc litrov piva. „Už sa však obzeráme, aby sme mohli variť šesťtisíc litrov piva a preniesť výrobu aj Slovensko. Ak toto číta niekto z pivovarníkov, tak nám dajte vedieť, sme otvorení spolupráci,“ hovorí s úsmevom Marián.
A aké sú plány do budúcna? „Chceme rozšíriť výrobu na Slovensko, momentálne potrebujeme dostať pivo medzi ľudí. Aby sa ho nebáli a okoštovali ho. Naša cenová politika je jasná. Držíme cenu piva nízko, aby ho ľudia ochutnali a zvykli si naňho. Nepopustíme však z kvality piva, čo je pre nás alfa a omega nášho podnikania,“ uzatvára rozprávanie Marián Heczko.
Snímky: Chernobeer