Aj keď to vyzeralo tak, že pivovar Kaltenecker to má namierené do konkurzu, skutočnosť je iná. Pivo pod touto značkou totiž už niekoľko mesiacov zastrešuje a produkuje iná firma. Majitelia producenta zlatistého moku takýmto spôsobom vyriešili dedičstvo po predchádzajúcom vedení.
Zaujímavý zvrat
Kauza okolo problémov rožňavského pivovaru Kaltenecker má zaujímavý zvrat. Ešte v auguste tohto roka sme písali o tom, že spoločnosť Pivovar Kaltenecker posielajú do konkurzu. Nezávisle od nás si problémy remeselného producenta všimli aj ďalšie médiá. Aj keď to na prvý pohľad vyzeralo ako vážny problém, keďže firma dlhovala aj štátnym úradom, skutočnosť je iná.
Výrobu piva v pivovare prevzala pod svoje krídla bratislavská akciovka Yotta Trade. Jej meno sa v súvislosti s pivovarom neobjavuje prvýkrát. Firma spolupracovala s pivovarom aj v minulosti, dokonca patrila medzi veriteľov pivovaru a bola členom veriteľského výboru v reštrukturalizácii.
„Keď v roku 2015 došlo k zmenám vo vedení pivovaru Kaltenecker, bola nastolená otázka vývoja nových pivných špeciálov, ktoré by reagovali na svetové trendy a súčasne aby ich receptúra a proces výroby umožňovali ekonomickú prevádzku,“ vysvetľuje pre portál oPive.sk riaditeľ Pivovaru Kaltenecker Juraj Husár.
Podľa jeho slov museli v tomto duchu zmeniť už zabehnuté receptúry. „Úlohy sa ujala spoločnosť Yotta Trade a.s., ako tollingový partner pôvodnej spoločnosti Pivovar Kaltenecker s.r.o. Receptúry, ktoré takto vznikli, patria dnes medzi najpredávanejšie slovenské remeselné pivá nie len doma, ale i v zahraničí,“ hovorí riaditeľ.
Prevzatie výroby
Výsledkom tejto spolupráce boli pivá Fiesta, Yakima, Kangaro či Kaltenecker 11. „Spočiatku poskytla Yotta Trade a.s. licenciu na výrobu svojich pív Pivovaru Kaltenecker s.r.o. a starala sa hlavne o marketing a distribúciu. Vždy sa však k svojim produktom otvorene hlásila o čom svedčia všetky získané ocenenia na svetových výstavách,“ konštatuje Juraj Husár
Fakt je ten, že ocenenia, ktoré pivá z Rožňavy v zahraničí získali, boli adresované spoločnosti Yyotta Trade. „Diplomy a medaily s menom Yotta Trade a.s. boli a sú bežne dostupné na webových stránkach a Facebooku. Odborná verejnosť tieto aktivity neustále sledovala a fakty sú jej známe,“ argumentuje riaditeľ
Yotta Trade pripravila aj redizajn značky. „Spoločnosť Pivovar Kaltenecker s.r.o. sa neustále borila s dedičstvom po predošlom vedení a postupne strácala schopnosť garantovať termíny dodávok. Po zvážení situácie sa spoločnosť Yotta Trade a.s. rozhodla prevziať produkciu plne na seba. Tým je garantovaná kontinuálna výroba, stabilita obchodných vzťahov i kvalita produkcie,“ vysvetľuje Juraj Husár.
V praxi to znamená, že pôvodná eseróčka Pivovar Kaltenecker skutočné skončí v konkurze. Rožňavského pivovaru a samotnej značky sa to však nijako nedotkne, keďže pivo varí už iná firma. Nakoniec, jej meno nájdete na každej fľaši so značkou Kaltenecker.
Snímky: Kaltenecker